اخبار روز

«بیایید باهم اسرائیل را ترک کنیم»؛ صهیونیست‌ها به دنبال «وطن جایگزین» – بلادنیوز

  • «بیایید باهم اسرائیل را ترک کنیم»؛ صهیونیست‌ها به دنبال «وطن جایگزین» – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، طی سال‌های اخیر، فلسطین اشغالی شاهد افزایش چشمگیر نرخ مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها به خارج و به طور خاص کشورهای اروپایی بوده است. طبق اطلاعات موجود، بی‌ثباتی سیاسی، امنیتی و اجتماعی و به ویژه توسعه مقاومت فلسطینیان که موجب از بین رفتن امنیت در سراسر اراضی اشغالی برای اسرائیلی‌ها شده، از برجسته‌ترین عواملی محسوب می‌شود که یهودیان صهیونیست را وادار به ترک بدون بازگشت فلسطین می‌کند.

    در این میان سیاست‌های اغوا و ارعاب سران رژیم اشغالگر نیز نتوانسته مانع از رشد و گسترش این پدیده خطرناک که در کنار سایر عوامل سیاسی و امنیتی و اقتصادی، موجودیت این رژیم را به شدت تهدید می‌کند، شود. مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها زنگ خطر را در میان سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به صدا درآورده و کارشناسان و محافل استراتژیک اسرائیل درباره تعمیق و گسترش پیامدهای این پدیده هشدار می‌دهند.

    بیایید باهم اسرائیل را ترک کنیم

    یکی از برجسته‌ترین شواهد در زمینه اوج‌گیری مهاجرت معکوس اسرائیلی‌ها از فلسطین اشغالی، تشکیل کمپین‌های متعدد به ویژه در میان جوانان صهیونیست برای تشویق اسرائیلی‌ها جهت ترک فلسطین است. «بیایید باهم اسرائیل را ترک کنیم» یکی از این کمپین‌هاست که فعالیت خود را از اواخر سال گذشته برای حمایت از اسرائیلی‌هایی که به دلیل ترس از تهدیدات خارجی و فروپاشی داخلی قصد فرار از فلسطین اشغالی را داشتند، آغاز کرد.

    «بیایید باهم اسرائیل را ترک کنیم»؛ صهیونیست‌ها به دنبال «وطن جایگزین» - بلادنیوز

    در تشکیل این کمپین 2 نکته قابل توجه وجود دارد؛ اول اینکه بنیان‌گذار آن یک تاجر ثروتمند اسرائیلی به نام «مردخای کاهانا» است که در طول تاریخ فعالیت گسترده‌ای برای جذب یهودیان جهت مهاجرت به فلسطین اشغالی انجام داده است. اما او امروز به این نتیجه رسیده که در تعیین هدف و مقصد خود اشتباه کرده و یهودیان باید از فلسطین بروند. مردخای کاهانا به همان میزان که در گذشته مصمم به آوردن یهودیان به فلسطین اشغالی بود امروز قاطعانه تصمیم دارد آنها را از این سرزمین خارج کند.

    در همین راستا کاهانا پیشنهاد داده که مزرعه خود را در آمریکا جهت شهرک‌سازی برای یهودیانی که از فلسطین مهاجرت می‌کنند اختصاص دهد. او در توجیه این اقدام خود به خطراتی اشاره می‌کند که از همه طرف اسرائیل را احاطه کرده؛ به ویژه بعد از روی کار آمدن کابینه راست‌افراطی بنیامین نتانیاهو و سیاست‌های خطرناکی که اعضای این کابینه پیش گرفته‌اند. او می‌گوید بعد از سال‌ها قاچاق یهودیان از یمن و افغانستان و سوریه و اوکراین به فلسطین، امروز تصمیم گرفته به آنها کمک کند تا به آمریکا بروند.

    این تاجر ثروتمند صهیونیست که پیشتر مشغول به قاچاق یهودیان به فلسطین اشغالی بود تاکید می‌کند: اعضای حزب اسرائیلی-آمریکایی تصور می‌کنند که من در برخی موارد افراطی هستم اما من به آنها می‌گویم اکنون زمان آن رسیده که در صورت بدتر شدن اوضاع، یک جایگزین برای جنبش صهیونیسم ارائه کنیم. من نمی‌خواهم اسرائیل نابود شود اما اگر نابود شد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

    صهیونیست‌ها به دنبال وطن جایگزین

    با این تفاسیر و طبق اظهارات و توییت‌های بنیان‌گذاران کمپین «بیایید باهم اسرائیل را ترک کنیم» که اکنون به صورت یک جنبش فعالیت می‌کند، هدف آنها تشویق صهیونیست‌ها به مهاجرت معکوس و انتقال تقریبا ده‌هزار اسرائیلی از فلسطین اشغالی به آمریکا در مرحله اول بوده و بعد از آن که شرایط سیاسی و امنیتی رژیم اشغالگر بدتر شد، نوبت به پیدا کردن یک «وطن جایگزین» برای صهیونیست‌ها می‌رسد.

    اما علت دیگر تاسیس چنین کمپین یا جنبشی، شکاف داخلی شدید در جامعه صهیونیستی و درگیری طبقاتی میان اسرائیلی‌هاست. تحلیلگران عبری‌زبان معتقدند هرکسی که تصور می‌کند اسرائیلی‌ها جامعه آرمانی دارند، در توهم است؛ چرا که جامعه اسرائیل درواقع یک جامعه فرسوده و ازهم‌پاشیده بوده که در آن شاهد تبعیض نژادی عمیق بین یهودیان شرقی و غربی هستیم و احساس تنفری که روز به روز در میان آنها نسبت به یکدیگر افزایش می‌یابد، مردخای کاهانا را بر آن داشت تا جنبش «بیایید باهم اسرائیل را ترک کنیم» را تاسیس کند.

    عوامل ناکامی اسرائیل در جذب مهاجر/ چرا صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی فراری می‌شوند؟
    فرار صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی شتاب گرفت
    «مهاجرت معکوس» پدیده‌ای که اسرائیل را از درون نابود می‌کند/ چرا صهیونیست‌ها به فکر سفر بی‌بازگشت از فلسطین اشغالی افتادند؟

    تحولات سیاسی و امنیتی اخیر رژیم صهیونیستی به ویژه بعد از اعتراضات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو و کابینه راست‌افراطی وی به دلیل تصویب طرح موسوم به «اصلاحات قضایی»، شکاف عمیق میان سران سیاسی و نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر را به وضوح نمایان کرد؛ شکافی که همچنان ادامه دارد و هنوز راهی برای پایان دادن به آن پیدا نشده است.

    ترس از موشک‌های ایران و تشدید نفرت میان اسرائیلی‌ها

    «یانیو گورالیک» مدیر گروه موسوم به «حمایت از مهاجرت معکوس اسرائیلی‌ها» در این زمینه گفت: با توجه به اتفاقاتی که در اسرائیل (فلسطین اشغالی) رخ می‌دهد ما باید در صورتی که ناچار هستیم گزینه مهاجرت به خارج را انتخاب کنیم. اسرائیل برای ما مهم است اما خودتان ببینید چه اتفاقاتی درحال رخ دادن است. من نفرت شدید بین اسرائیلی‌ها را می‌بینم. من موشک‌های ایران که به سمت اسرائیل نشانه رفته را می‌بینم. این سناریو دو هزار سال قبل نیز برای ما رخ داده بود. اسرائیلی‌ها نمی‌توانند بر خودشان حکومت کنند و محکوم به آوارگی هستند.

    «بیایید باهم اسرائیل را ترک کنیم»؛ صهیونیست‌ها به دنبال «وطن جایگزین» - بلادنیوز

    «زویکا کلاین» تحلیلگر صهیونیست در روزنامه جروزالم پست نیز فاش کرد که یک یهودی آمریکایی پیشنهاد داده که در زمین خود در ایالت نیوجرسی آمریکا از یهودیانی که از فلسطین اشغالی به ایالات متحده مهاجرت می‌کنند، میزبانی کند.

    این اقدامات صهیونیست‌ها برای مهاجرت از فلسطین اشغالی، خشم راست‌افراطی‌های این رژیم را برانگیخته است. «آموشه سولومون» از اعضای حزب افراطی «صهیونیسم مذهبی» در واکنش به تشکیل جنبش «بیایید با هم اسرائیل را ترک کنیم» گفت: رهبران این جنبش در ویرانی و نابودی اسرائیل شریکند. این جنبش خیانت به ایدئولوژی دموکراتیک مهم اسرائیل یعنی رویکرد صهیونیسم را انتخاب کرد.

    کاهش چشمگیر آمار مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی

    بعد از تاسیس جنبش مذکور، اداره آمار رژیم صهیونیستی گزارش داد که دو ماه پس از آغاز جنگ اوکراین و روسیه، حدود 1800 یهودی روسی با پاسپورت اسرائیلی به مسکو برگشتند. این بدان معناست که یک سوم یهودیان روسی که وارد اراضی اشغالی شده بودند بلافاصله این سرزمین را به مقصد روسیه ترک کردند. به دنبال روی کار آمدن کابینه افراطی نتانیاهو، درخواست صهیونیست‌ها برای اخذ تابعیت اروپایی افزایش یافت؛ به طور که 68 درصد اسرائیلی‌ها خواستار اخذ تابعیت پرتغال، 13 درصد فرانسه و 10 درصد لهستان و آلمان بودند.

    هم‌زمان با آن موسسه موسوم به وزارت جذب و مهاجرت اسرائیل و آژانس یهود گزارش داد که مهاجرت به فلسطین اشغالی در نیمه اول سال جاری میلادی به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. ارزیابی تحلیلگران صهیونیست نشان می‌دهد که علت کاهش مهاجرت یهودیان به داخل فلسطین اشغالی، تشدید تنش‌های امنیتی و افزایش عملیات‌های فلسطینیان به ویژه در کرانه باختری است که تاکنون موجب کشته شدن دست کم 30 اسرائیلی شده است. همچنین سیاست‌های افراطی کابینه نتانیاهو، فلسطین اشغالی را تبدیل به مقصدی نامطلوب برای یهودیان کرده است.

    چند روز قبل رسانه‌های عبری اطلاعاتی را منتشر کردند که بر اساس آن موسسه جمعیت و مهاجرت اسرائیل آمار دقیق از اسرائیلی‌هایی که خواستار اخذ تابعیت دوم هستند را فاش نمی‌کند. بر اساس این اطلاعات، تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها درحال حاضر روند مهاجرت خود به اسپانیا، پرتغال، آمریکا و حتی آلمان را آغاز کرده‌اند. نکته قابل توجه اینجاست که برخلاف دوره‌های گذشته، مهاجرت معکوس در فلسطین اشغالی صرفا متعلق به طبقات پایین نیست و در مرحله کنونی شاهد هستیم که صاحبان سرمایه‌ها و شرکت‌های بزرگ در اراضی اشغالی نیز در صدد مهاجرت بی‌بازگشت از فلسطین هستند.

    افزایش آمار مهاجرت یهودیان از فلسطین اشغالی در سایه تهدیدات خارجی علیه رژیم صهیونیستی، این رژیم را با چالش بزرگ امنیتی به ویژه در زمینه نیروی انسانی در ارتش مواجه می‌کند؛ آن هم در شرایطی که درگیری با مردم فلسطین به اوج خود رسیده و تهدید محور مقاومت علیه اشغالگران بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا