اخبار روز

تلف شدن ۱۸۰۰۰ رأس گاو در آمریکا! + فیلم – بلادنیوز

  • تلف شدن ۱۸۰۰۰ رأس گاو در آمریکا! + فیلم – بلادنیوز

    – اخبار اجتماعی –

    به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بلادنیوز ، مقامات محلی در تگزاس می‌گویند در جریان انفجار مهیبی که چند روز پیش در حومه شهر دیمیت این ایالت روی داد حدود 18 هزار راس گاو کشته شده‌اند. در جریان این انفجار که در دامداری “ساوت فورک” در نزدیکی شهر “دیمیت” روی داد، یک نفر هم به شدت مجروح شده است.

    مقامات می‌گویند احتمالاً نقص فنی و داغ شدن بیش از حد یک دستگاه تخلیه موجب انفجار گاز متان در این دامداری شده است. سخنگوی کلانتری ناحیه کاسترو گفته است که تعداد دقیق گاوهای تلف شده در اثر آتش‌سوزی یا استنشاق دود ناشی از آن معلوم نیست اما احتمالاً رقمی حدود 18 هزار رأس است.

    افزایش جمعیت “ببرها” نمونه‌ موفق بازگشت یک گونه درخطر انقراض

    گزارش‌ها حاکی از آن است که اکثر گاو‌های تلف شده در بخشی که پیش از دوشیدن شیر مستقر می‌شوند بوده‌اند و این احتمال وجود دارد که دستگاهی که برای پمپاژ و تخلیه آب و مدفوع گاوها به بیرون دامداری مورد استفاده قرار می‌گیرد به علت بیش از داغ شدن موجب احتراق گاز متان و سپس انفجار در گاوداری شده است.

    آن طور که گفته شده تعدادی از گاوها بر اثر این انفجار و آتش‌سوزی مجروح شده اما زنده مانده بودند که به علت عدم امکان امدادرسانی به آنها از بین برده و امحا شده‌اند.

    بی‌بی‌سی نوشت؛ یک مؤسسه حمایت از حقوق حیوانات به نام Animal Welfare Institute که مقر آن در واشنگتن دی‌سی است، گفته چنانچه آمار 18 هزار راس گاو تلف شده در این حادثه تأیید شود، می‌توان این را بزرگترین فاجعه حیوانی در نوع خود طی 10 سال گذشته و از زمانی که ثبت وقایعی این چنین (2013) توسط این مؤسسه آغاز شده دانست.

    آلی گرنگر، یکی از مقام‌های این موسسه گفت: ما امیدواریم صنعت دامداری به پیشگیری از چنین وقایعی توجه کند و قویاً توصیه می‌کنیم که مزارع خود را به سیستم‌های مرسوم هشدار و اطفای حریق مجهز کنند. هیچ چیز سخت از این نیست که زنده زنده در میان آتش بسوزید.

    بنابر آماری که این مؤسسه طی 10 سال گذشته جمع‌آوری کرده حدود 6 میلیون 500 هزار دام و طیور در جریان آتش‌سوزی‌های مزارع تلف شده‌اند که از میان آنها 6 میلیون مرغ و 7300 رأس گاو بوده‌اند.

    این مؤسسه می‌گوید در حد فاصل سال‌های 2018 تا 2021 حدود 3 میلیون دام و طیور بر اثر آتش‌سوزی کشته شده‌اند که از میان آنها یک میلیون و 760 هزار مرغ در جریان 6 آتش‌سوزی بزرگ ظرف این مدت تلف شده‌اند.

    بحران های محیط زیست , حیات وحش ,

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا