اخبار روز

ایران پیروزی مقابل ازبکستان را با تساوی عوض کرد/ تیم ملی نیمه مربیان را به ازبک‌ها باخت + فیلم – بلادنیوز

  • ایران پیروزی مقابل ازبکستان را با تساوی عوض کرد/ تیم ملی نیمه مربیان را به ازبک‌ها باخت + فیلم – بلادنیوز

    – اخبار ورزشی –

    به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری بلادنیوز، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی‌اش در مرحله انتخابی جام جهانی 2026 از ساعت 16:30 امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه بنیادکار تاشکند به مصاف ازبکستان رفت و به تساوی 2 – 2 بسنده کرد.

    ایران نیمه نخست را با گل‌های رامین رضاییان (14) و سردار آزمون (38) به پایان برد، اما در نیمه دوم ازبک‌ها بهتر کار کردند و توسط اوستون اورونوف (52) و ایگور سرگئیف (83) بازی را به تساوی کشاندند.

    شاگردان امیر قلعه‌نویی با این تساوی چهار امتیازی شدند و در صدر گروه E مسابقات ماندند. در این گروه ازبکستان با همین تعداد امتیاز (چهار امتیاز) و تفاضل گل کمتر در رده دوم و ترکمنستان و هنگ‌کنگ نیز با یک امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم ایستادند.

    ترکیب ازبکستان: اوتکیر یوسوپوف، هوجیاکبار آلیجونوف، فرخ سیفیف، روستم آشورماتوف، اوتابک شوکوروف، اودلیبک هامروبکوف، جلولیدین ماشاریپوف (62 – ابوسبیک فیضولایف)، اوستون اورونوف (89 – عبدالکودیر خوسانوف)، الدور شومورودوف، اومار اشمورودوف (81 – ایگور سرگئیف) و حسین‌الدین علی‌قلی‌اف.

    ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی (4+90 – احسان حاج‌صفی)، مهدی ترابی (4+90 – رضا اسدی)، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی (75 – مهرداد محمدی)، سامان قدوس (43 – علی کریمی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (75 – روزبه چشمی).

    داور: محمد عبدالله محمد از امارات

    نیمه اول
    دقیقه 3: حسین‌الدین علی‌قلی‌اف با خطا روی میلاد محمدی اولین بازیکنی بود که با کارت زرد داور روبه‌رو شد.

    دقیقه 8: مهدی طارمی در محوطه جریمه ازبکستان در برخورد با دروازه‌بان حریف روی زمین افتاد، ولی داور اماراتی اعتقادی به پنالتی نداشت.

     

    .

     

    دقیقه 14: پاسکاری عالی بازیکنان و پاس دیدنی سردار آزمون به رامین رضاییان رسید و این بازیکن از زاویه بسته موفق شد دروازه ازبکستان را باز کند.

     

    .

     

    دقیقه 38: سامان قدوس به خوبی از بازیکن ازبکستان توپ‌ربایی کرد و آن را به سردار آزمون رساند تا مهاجم ایران گل دوم را به ثمر برساند.

     

    .

     

    نیمه دوم
    دقیقه 48:
    ضربه فنی ماشاریپوف نزدیک محوطه جریمه ایران را شجاع خلیل‌زاده دور کرد.

    دقیقه 48: محمدحسین کنعانی‌زادگان با خطایی که مرتکب شد از داور کارت زرد گرفت.

    دقیقه 52: اشتباه علی کریمی باعث شد تا توپ در محوطه جریمه به اوستون اورونوف برسد و این بازیکن یکی از گل‌های خورده ازبکستان را جبران کرد.

     

    .

     

    دقیقه 76: فرخ سیفیف با خطایی که کنار خط انجام داد از داور اماراتی کارت زرد گرفت.

    دقیقه 81: علی کریمی از ایران دیگر بازیکنی بود که با کارت زرد جریمه شد.

    دقیقه 83: توپ‌گیری بازیکنان ازبکستان تبدیل به ضدحمله شد و ایگور سرگئیف بازیکن تعویضی این تیم روی ارسالی دقیق اوستون اورونوف موفق شد گل تساوی ازبک‌ها را به ثمر برساند.

     

    .

     

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا