اخبار روز

ظاهر جدید و جالب «کورتانیدزه» رقیب علیرضا حیدری + عکس – بلادنیوز

  • ظاهر جدید و جالب «کورتانیدزه» رقیب علیرضا حیدری + عکس – بلادنیوز

    – اخبار ورزشی –

    به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری بلادنیوز، هم‌اکنون تورنمنتی تحت عنوان شامیل اوماخانوف با حضور کشتی‌گیرانی از ایالت‌های مختلف روسیه و همچنین کشورهای اطراف در خاسایورت روسیه در حال برگزاری است که کشتی‌گیران خوبی نیز در آن شرکت کرده‌اند.

    اخمد تاج‌الدینوف قهرمان جدید وزن 97 کیلوگرم کشتی جهان نیز از نزدیک این رقابت‌ها را تماشا کرد. تاج‌الدینوف 20 ساله که روسی‌الاصل است، امسال با شکست کایل اسنایدر آمریکایی و عبدالرشید سعدالله‌یف روس و ماگومدخان آذربایجانی، مدال طلای ارزشمندی را برای تیم ملی بحرین در مسابقات جهانی 2023 بلگراد به دست آورد و اکنون یکی از مدعیان اصلی طلای وزن 97 کیلوگرم بازی‌های المپیک 2024 پاریس محسوب می‌شود.

    محسن‌نژاد، عبدولی و 4 کشتی‌گیر دیگر معاف از دومین مسابقه قهرمان کشوری

    در کنار این قهرمان جوان اما چهره‌ای به تماشای کشتی‌ها نشست که ظاهر جدید و عجیبش پیش از خاطرات خوب کشتی گرجستان و روسیه از او، جلب توجه می‌کرد؛ الدار کورتانیدزه.

    ویاچسلاو عبدالسلام‌اف خبرنگار قدیمی و مستقل کشتی روسیه با انتشار عکسی از الدار کورتانیدزه در کنار اخمد تاج‌الدینوف، یادآور روزهایی بود که مبارزه‌های حساس و هیجان‌انگیزی بین این قهرمان بزرگ و عنوان‌دار و کشتی‌گیران مطرح 97 کیلوگرم جهان برگزار می‌شد.

    کشتی‌گیری که بعد از تحمیل چند شکست تلخ به علیرضا حیدری، سرانجام توسط این کشتی‌گیر در مرحله مقدماتی المپیک 2004 آتن شکست خورد تا طلسم شکست‌ناپذیری‌اش مقابل قهرمان بزرگ ایرانی در بهترین جای ممکن شکسته شود.

    او دو نشان طلای جهانی خود را در سال‌های 2002 و 2003 با شکست علیرضا حیدری در تهران و نیویورک به دست آورد. کورتانیدزه دو مدال برنز المپیک‌های 1996 و 2000 سیدنی را نیز در کارنامه دارد. ضمن اینکه با 10 نشان اروپایی که نیمی از آن، طلاست، رکورد جالبی از مسابقات قهرمانی اروپا دارد. این قهرمان در ایام بازنشستگی، زمانی که علیرضا حیدری به عنوان رئیس کشتی پهلوانی فدراسیون جهانی انتخاب شد، به عنوان نایب‌رئیس در کنار حیدری قرار گرفت.

    کشتی آزاد , کشتی آزاد ,

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا