اخبار روز

اعلام گزینه‌های نهایی هدایت تیم ملی والیبال ایران – بلادنیوز

  • اعلام گزینه‌های نهایی هدایت تیم ملی والیبال ایران – بلادنیوز

    – اخبار ورزشی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سومین نشست کمیته فنی در سال 1402 امروز (دوشنبه هشتم آبان) به ریاست محمدرضا داورزنی برگزار شد تا تمامی گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال مردان ایران بررسی شوند.

    داورزنی: بحث ایرانی و خارجی بودن سرمربی تیم ملی والیبال را نبستیم/ با 14 مربی صحبت کردیم

    محسن ترابی، میلاد تقوی، جمشید حمیدی، ناصر میرفخرایی، علی پورعروجی، منوچهر پورحسن، علی مؤذن، مصطفی کارخانه، محمود افشاردوست، جهانگیر سیدعباسی، امیر حسینی، آرش صادقیانی، ابراهیم وطن‌پرست، فرهاد نظری افشار، علی شاکری، علیرضا نادی، عادل غلامی، عیسی سنگدوینی، پیمان اکبری و امیر طلوع‌کیان از دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست بودند. محمدرضا تندروان و احسن‌الله شیرکَوَند نیز به صورت آنلاین در جلسه حضور داشتند.

    رئیس فدراسیون والیبال جمع‌بندی مذاکرات با لوران تیلی، جانلورنزو بلنجینی، استفان آنتیگا، مارسلو مندز، آندره‌آ آناستازی، ویتال هاینن، رنان دالزاتو، فیلیپ بلین، ولادیمیر آلکنو، خاویر وبر، رادوستین استویچف، آنجلو لورنزتی، روبرتو پیاتزا و… را در نشست کمیته فنی ارائه کرد تا درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

    محمدرضا داورزنی در ابتدای این نشست ویژگی‌های شخصیتی شامل انگیزه، اقتدار، قدرت رهبری، توانایی فنی، خودباوری، مقبولیت، شناخت ظرفیت‌ها و استعدادها، آشنایی با رقبا، انعطاف‌پذیری، اهل تعامل، آشنایی کامل با زبان انگلیسی و تجربه حضور در مسابقات مختلف را از جمله ویژگی‌های مهم سرمربی آینده تیم ملی ایران دانست.

    سپس اعضای کمیته فنی فدراسیون والیبال با تأیید موارد ذکر شده ازسوی داورزنی، خواستار اضافه شدن دو معیار فرهنگی و داشتن فلسفه حضور به شاخص‌های اعلام شده از سوی فدراسیون شدند.

    در بخش دوم جلسه محمدرضا داورزنی گزارش کاملی از روند مذاکرات با 14 گزینه خارجی هدایت تیم ملی والیبال کشورمان ارائه کرد و اظهار داشت: من در هفته گذشته جلسه‌ای با سعید معروف داشتم و پیرامون مسائل مختلفی به گفت‌وگو نشستیم و از ایشان خواستم که به تیم ملی کمک کند. سعید تشکر کرد و گفت سال 2021 پس از المپیک از بازی کردن در تیم ملی خداحافظی کردم؛ بهتر است که در حال حاضر که تغییر نسل دادیم و بازیکنان خیلی خوبی داریم، این روال را ادامه دهیم ولی همیشه و هر جای دیگری بتوانم به تیم ملی والیبال ایران کمک می‌کنم. من عاشق والیبال و تیم ملی هستم و هر جا باشم و هر کمکی از دستم بر بیاید انجام می‌دهم. چیزی که الآن مشخص است سعید دیگر بازی نخواهد کرد و با توجه به علاقمندی‌اش برای ادامه مسیر حرفه‌ای‌اش در والیبال در زمینه مربیگری، می‌تواند با توجه تجربیاتش و هوش بالایش به تیم ملی و والیبال ایران کمک کند.

    در ادامه کمیته فنی نکات مختلفی را در خصوص مربیان داخلی و خارجی مطرح و اکثریت نفرات تأکید کردند که پرونده مربی ایرانی را در تیم ملی ایران بسته نگردد و در حال حاضر روی گزینه‌های ایرانی هم بحث و بررسی انجام شود و با توجه به شرایط موجود علاوه بر گزینه‌های خارجی، به مدل سرمربی ایرانی به همراه یک کادر بین‌المللی حرفه‌ای با تیم‌وُرک ایرانی و خارجی (یک مشاور فنی با تجربه بین‌المللی بالا به همراه یک تحلیلگر و تمرین‌دهنده تراز اول دنیا) که همگی شناخت خوبی از والیبال ایران و بازیکنان داشته باشند، نگاه ویژه‌ای شود و با استراتژی بلندمدت به سکوی المپپیک 2028 از گزینه‌های نهایی برنامه پنج‌ساله دریافت شود.

    در پایان این جلسه 5 ساعته مقرر شد داورزنی از جانلورنزو بلنجینی، ویتال هاینن، روبرتو پیاتزا، ولادیمیر آلکنو، پیمان اکبری و سعید معروف به عنوان یک سرمایه بین‌المللی والیبال ایران بر اساس هدف‌گذاری سکوی المپیک 2028 برنامه اختصاصی دریافت کند و خواستار لیست کادر فنی پیشنهادی شود.

    انتهای پیام/؛

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا