اخبار روز

ناامیدی سعید محمد از تغییر رئیس مجلس – بلادنیوز

  • ناامیدی سعید محمد از تغییر رئیس مجلس – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از خبرآنلاین، به دنبال انتقادات اخیر سعید محمد علیه قالیباف، روزنامه صبح نو نزدیک به قالیباف در گزارشی نوشته است:

    پدیده‌های صحنه سیاست ایران در سال‌های گذشته بسیار جالب توجه بوده‌اند؛ در این راستا سرداری که خیلی زود قصد پوشیدن ردای ریاست‌جمهوری می‌کند و تیرش به سنگ می‌خورد با تمرکز بر حاشیه‌ها برای برخی افراد خاص، جایگاهی برای خود دست و پا می‌کند؛ اما با مشاهده بلبشوی انتخابات مجلس بار دیگر خودش را وارد صحنه می‌کند تا شاید این‌بار از این نمد کلاهی برای خود دست و پا کند؛ اما نقش‌آفرینی اخیرش برای تغییر در مجلس باز هم به جایی نمی‌رسد.

    ناامیدی سعید محمد از تغییر در هیأت رئیسه موجب شده که او به تخریب و تهدید جناح‌ها و طیف‌های سیاسی روی آورد. او به‌تازگی در گفت‌وگویی پس از ناامیدی از همراهی جبهه پایداری، عصبانیت خود را از ائتلاف پایداری و شانا به صراحت بیان کرده و از این طیف جریان اصول‌گرایی انتقاد کرده است. این انتقادها در حالی است که جبهه پایداری در انتخابات اخیر در کنار شورای ائتلاف سازنده مدلی از وحدت نیروهای معتقد به گفتار انقلاب اسلامی بود و در ادامه مسیر مجلس دوازدهم هم برخلاف برخی طیف‌های دوقطبی‌ساز به دنبال ادامه این ائتلاف برای حل مشکلات مردم خواهد بود که گویا این روند موجب عصبانیت سعید محمد شده است.

    بازهم پدیده «محمد»

    محمد که در سال‌های حضور سیاسی‌اش با اظهارات صرفا قدرت‌محور تلاش کرده است در کانون توجه قرار بگیرد باز هم در روزهای اخیر در مصاحبه‌ای با حمله به جبهه پایداری و قالیباف سعی دارد به صدر اخبار بیاید، بدون اینکه به ابعاد حرف‌هایی که می‌زند توجه داشته باشد.او همچنین در این مصاحبه ائتلاف اصلاح‌طلبان با قالیباف را موجب مرگ سیاسی این جریان توصیف کرده است. به نوشته فردانیوز این در حالی است که یک چهره شاخص جریان سوپرانقلابی در جلسه‌ای با حضور طیف‌های مخالف مجلس انقلابی به صراحت گفته بود که برای عبور از قالیباف باید با اصلاح‌طلبان ائتلاف کنیم.

    صحبت‌های سعید محمد نشان می‌دهد که گویا این طیف در ائتلاف با اصلاح‌طلبان برای تغییر هیأت رئیسه موفقیتی نداشته و اکنون با زبان تهدید با این نمایندگان سخن می‌گوید. قدرت‌طلبی ویژگی بارز عده‌ای از افراد تازه‌کار سیاسی است و در ماه‌های اخیر هم بیش از گذشته با آن مواجه بوده‌ایم.

    در مورد پدیده محمد نیز این شاخص به‌خوبی ابعاد تحرکات وی در سال‌های اخیر را به نمایش می‌گذارد. محمد که در این سال‌ها بارها سعی کرده خود را در مسیر کسب قدرت قرار دهد، مانند برخی از همنوعان خود این روزها با مصاحبه‌هایی نشان داده است که در این مسیر اهداف ثانویه‌ای نیز دارد و هدف‌گذاری‌اش تنها برای اعمال نفوذ و نقش‌آفرینی در مجلس نیست.

    کمپین محمد برای حذف زاکانی؟

    مصاحبه جدید سعید محمد علاوه بر اینکه نشانه‌ای از ناکامی آنها برای تغییر رئیس مجلس آینده است، نشانه‌ای از تفکر قدرت‌محور او و هم‌طیفی‌هایش هم است. محمد در طول چند سال گذشته بدون ارائه برنامه و ایده صرفا به دنبال حضور در عرصه‌های مختلف قدرت و نهادهای سیاسی بوده که البته در این مسیر کامیابی نداشته است.

    او نه‌تنها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ تأیید صلاحیت نشد که قبل‌تر از آن از قرارگاه خاتم کنار گذاشته شده بود و با وجود تلاش‌های فراوان، مورد اعتماد آقای رئیسی برای کابینه قرار نگرفت و نهایتا فقط یک سال به مناطق آزاد رفت و در آن سمت هم توفیقی حاصل نکرد و اکنون کمپین خود را برای شهرداری تهران آغاز کرده تا بتواند ناکامی‌های سیاسی خود را مرتفع کند.

    باید دید که عاقبت تفکری که صرفا مسأله خود را قدرت می‌داند و کمپین خود را بر مبنای تخریب کارنامه دیگران تعریف می‌کند، سرانجامی پیدا خواهد کرد؟ تاکنون که جز ناکامی، حاصلی نداشته است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا