اخبار روز

بیست‌وششمین روز «طوفان الاقصی»| مقاومت سرسختانه مبارزان فلسطینی، صهیونیست‌ها را زمین‌گیر کرد/ هلاکت ۱۳ نظامی اسرائیلی در شمال غزه – بلادنیوز

  • بیست‌وششمین روز «طوفان الاقصی»| مقاومت سرسختانه مبارزان فلسطینی، صهیونیست‌ها را زمین‌گیر کرد/ هلاکت ۱۳ نظامی اسرائیلی در شمال غزه – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه برای بیست و ششمین روز متوالی مناطق مختلفی از نوار غزه به‌ویژه در خان‌یونس و شمال غزه را به‌شدت بمباران کردند که بر اثر آن شماری به شهادت رسیدند. از سوی دیگر، بنا به گزارش‌های منتشرشده، درگیری بین نیروهای مقاومت و ارتش متجاوز صهیونیستی در شرق شهر خان‌یونس به‌شدت ادامه داشته است.

    صهیونیست‌ها امروز با حمله به جبالیا جنایتی دیگر خلق کردند، الجزیره گزارش داد، در بمباران یک محله مسکونی دیگر در منطقه «الفالوجا» در اردوگاه جبالیا ده‌ها نفر شهید و یا مجروح  شدند.

    وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر تاکنون به 8796 نفر افزایش یافته است. وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که از بین شهدا  3هزار و 648 کودک و 2هزار و 290 زن هستند.

    وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: «16 بیمارستان در نوار غزه به‌دلیل بمباران‌های رژیم صهیونیستی و تمام شدن سوخت از فرآیند خدمت‌رسانی به بیماران خارج شده‌اند که آخرین آن‌ها “الصداقة الترکی” (دوستی ترکیه) برای بیماران سرطانی بود».

    از سوی دیگر، شمار کشته‌های نظامیان صهیونیست در درگیری دیروز با رزمندگان مقاومت فلسطینی در شمال غزه به 13 تن رسید. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در این درگیری 17 نظامی صهیونیست زخمی شدند که حال 4 تن از آنها وخیم گزارش شده است.

    مهم‌ترین تحولات فلسطین اشغالی را در بیست‌وششمین روز از عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

    ********************************************

    18:10- اصابت موشک مقاومت به نزدیکی تل‌آویو

    یکی از موشکهای شلیک شده از سوی گروههای مقاومت به ساحل بلماخیم در نزدیکی تل‌آویو و موشکهای دیگر به ریشون لتسیون و بات یام شلیک شده است.

    18:07- اردن سفیر خود در سرزمین های اشغالی را فراخواند

    وزارت خارجه اردن در اعتراض به حملات زمینی رژیم صهیونیستی به غزه سفیر خود در سرزمین‌های اشغالی را به کشورش فراخواند.

    ایمن صفدی، وزیر خارجه اردن همچنین اعلام کرده است سفیر اسرائیل نیز باید از اردن خارج شود.

    17:34- اعلام حمله جدید موشکی به ایلات از سمت یمن

    برخی منابع از حمله موشکی جدید از سمت یمن به شهر اشغالی ایلات خبر دادند.

    17:30- اعتراف ارتش اسرائیل به هلاکت 18 نظامی طی 24 ساعت گذشته

    ارتش رژیم صهیونیستی با اعتراف به هلاکت چهار نظامی دیگر در درگیری با رزمندگان مقاومت، از افزایش آمار تلفات خود به 18 نفر طی روز گذشته تاکنون خبر  داد.

    17:28- امیرعبداللهیان: کاخ سفید اگر واقعاً به‌دنبال گسترش جنگ در منطقه نیست، برای توقف جنگ تلاش کند

    وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گفت: توصیه‌ام به کاخ سفید این است که اگر واقعاً به‌دنبال گسترش جنگ در منطقه نیستند، برای توقف جنگ تلاش کنند، اما اگر به‌دنبال بالا بردن شدت جنگ در منطقه هستند، باید مسئولیت آن را هم بپذیرند. 

    17:23- حمله موشکی شاخه نظامی جنبش فتح به مواضع نظامی اشغالگران

    گردان‌های الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح: رزمندگان ما موضع نظامی العین  الثالثه و تجمعات نظامیان صهیونیست را در شهرک بئیری و شرق آن موشکباران کردند.

    17:20- مقاومت لبنان سه موشک هدایت‌شونده به‌سمت پایگاه ارتش اسرائیل شلیک کرد

    رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان با سه موشک هدایت شونده، پایگاه بیاض ارتش رژیم صهیونیستی در مرز فلسطین اشغالی و لبنان را هدف قرار دادند.

    17:18- حمله پهپاد انتحاری مقاومت به پایگاه ارتش اسرائیل

    آژیر خطر در شهرک صهیونیست نشین «شتولا» در منطقه اشغالی الجلیل الغربی به صدا درآمده است

    16:56- غافلگیرشدن یک یگان نظامیان صهیونیست در غرب ایرز/ هلاکت 3 نظامی با شلیک مستقیم

    رزمندگان قسام یک یگان پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در غرب «ایرز» از پشت خطوط نبرد غافلگیر کرده و سه نظامی را از مسافت بسیار نزدیک هدف قرار داده و به هلاکت رساندند.

    16:41- هنیه: پایداری ملت ما طرح‌های دشمن برای نکبت جدید را به شکست کشاند

    اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ملت و مجاهدان ما همچنان با قدرت و اقتدار و شایستگی به نبرد با اشغالگران ادامه می‌دهند. پایداری ملت ما طرح‌های دشمن برای نکبت جدید را به شکست کشاند. در برابر ایستادگی  و پایداری اسطوره‌ای ملت فلسطین با وجود جنایت مستمر علیه این ملت، سر تعظیم فرو می‌آوریم. گردان‌های القسام با شجاعت و قهرمانانه با دشمن اشغالگر مقابله می‌کنند و شایسته تقدیر هستند.

    16:29- القسام: 4 دستگاه خودروی زرهی ارتش اسرائیل را منهدم کردیم

    گردان‌های القسام اعلام کرد که 4 خودروی زرهی ارتش صهیونیستی را در بیت حانون منهدم کرده و موفق شده است که چندین نیروی پیاده نظام را که در مکانی در این منطقه مستقر شده بود، به قتل برساند.

    القسام همچنین تاکید کرد که نیروهای دشمن را که در حال رخنه به منطقه «جحرالدیک» بودند را هدف حملات خمپاره ای خود قرار داده است.

    16:10- حماس: دومین کشتار هولناک در جبالیا لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین‌المللی است

    جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی دومین کشتار هولناک در منطقه الفالوجا در اردوگاه جبالیا ظرف 24 ساعت را در ادامه زنجیره قتل‌ عام‌ ملت فلسطین مرتکب شد.

    این جنبش افزود که این کشتارها لگه ننگی بر پیشانی انسانیت و جامعه بین‌المللی است که نظاره‌گر است و سکوت در پیش گرفته است.

    حماس در این بیانیه بار دیگر از کشورهای عربی و اسلامی، خواست که به وظایف سیاسی، انسانی و اخلاقی خود برای متوقف کردن جنایت‌های رژیم فاشیستی و سرکش رژیم صهیونیستی و وحشیگری سادیسمی آن عمل کنند.

    15:42- مقاومت سرسختانه مبارزان مقاومت صهیونیست‌ها را زمین‌گیر کرد

    یکی از فرماندهان میدانی گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی گروه مقاومت فلسطین حماس) اعلام کرد: «تانک‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در محورهایی که در نوار غزه به آن‌ها نفوذ کرده‌اند، به دلیل مقاومت سرسختانه مبارزان مقاومت قادر به پیشروی نیستند».

    وی افزود: «مقاومت چندین خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را منفجر کرد و مبارزان ما در بیش از یک محور با نیروهای اشغالگر درگیر هستند».

    به گفته این فرمانده ، تعداد کشته‌شدگان نظامیان صهیونیست بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است.

    15:13- خروج 16 بیمارستان غزه از فرآیند خدمت‌رسانی

    وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: «16 بیمارستان در نوار غزه به دلیل بمباران‌های رژیم صهیونیستی و تمام شدن سوخت از فرآیند خدمت‌رسانی به بیماران خارج شده‌اند که آخرین آن‌ها ” الصداقة الترکی” ( دوستی ترکیه )  برای بیماران سرطانی بود».

    14:25- حمله غافلگیرکننده القسام

    مبارزان گردان‌های القسام  با حمله غافلگیرانه به خطوط پشت دشمن در منطقه بیت حانون واقع در شمال شرق نوار غزه حمله کرده و درگیری با آنها با سلاح های مختلف در جریان است.

    14:52- تعداد شهدای غزه به 8796 نفر رسید

    وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر تاکنون به 8796 نفر افزایش یافته است.
    وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که از بین شهدا  3هزار و 648 کودک و 2هزار و 290 زن هستند.

    14:29- فیلم حملات موشکی القسام

    گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس ویدیویی از حملات موشکی انتقام جویانه خود  را به اراضی اشغالی در نبرد طوفان الاقصی  منتشر کرد.

     

    .

     

     

    14:20- القسام یک دستگاه تانک اسرائیل را هدف قرار داد

    القسام اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها یک دستگاه تانک اسرائیلی را در منطقه «جحر الدیک»، با آرپی جی یاسین 105 هدف قرار داده و با نیروهای اسرائیلی وارد درگیری شدند.

    14:02- دستور نتانیاهو برای محدودکردن شبکه  الجزیره در فلسطین اشغالی

    «شلومو کرعی» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی از دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم برای محدود کردن فعالیت شبکه الجزیره در فلسطین اشغالی خبر داد.

    14:01- جنایت جدید در جبالیا/ شهید و زخمی شدن دهها فلسطینی در غرب اردوگاه جبالیا

    منابع فلسطینی از شهید و زخمی شدن دهها نفر پس از حمله وحشیانه جنگنده های رژیم صهیونیستی به غرب اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه خبر دادند.

    .

    الجزیره گزارش داد، در بمباران یک محله مسکونی دیگر در منطقه «الفالوجا» در اردوگاه جبالیا ده‌ها نفر شهید و مجروح  شدند.

    مجروحان و قربانیان این حمله که بیشترشان را کودکان تشکیل می دهند به بیمارستان الاندونیسی منتقل شدند.

    سخنگوی دفاع مدنی در غزه اعلام کرد: «رژیم صهیونیستی بار دیگر اردوگاه “جبالیا” واقع در شمال نوار غزه را بمباران کرد که بر اثر این حمله شمار زیادی از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیدند که پیکر تعداد زیادی از شهدا همچنان زیر آوار مانده است».

    13:43- یک مقام یمنی: در پاسخ به هشدارهای آمریکا چندین موشک و پهپاد برایشان ارسال کردیم

    احمد حامد مدیر دفتر ریاست جمهوری یمن در صنعاء: چند روز قبل پیامهایی به دست ما رسید مبنی بر اینکه آمریکایی ها به ما درباره اتخاذ مواضع قوی از سوی ملت یمن در قبال فلسطین هشدار داده‌اند.
    ما در جواب هشدارهای آمریکا مبنی بر عدم دخالت در جنگ غزه، چندین موشک و پهپاد را شلیک کردیم.

    انصارالله: یمن گزینه‌های زیادی برای پاسخ به هرگونه حماقت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دارد

    13:29- امارات پروازهایش به تل‌آویو را تا 30 نوامبر تعطیل کرد

    رویترز گزارش داد که شرکت هواپیمایی امارات پروازهایش به تل‌آویو و بالعکس را تا 30 نوامبر متوقف کرده است.

    12:37- صدای آژیر خطر در اراضی اشغالی به صدا در آمد

    منابع عبری‌زبان اعلام کردند که آژیر خطر مجدداً در عسقلان، اسدود، لاخیش و بخش‌های وسیعی از اراضی اشغالی به صدا درآمده است.

    12:35- القسام از کشته‌شدن 7 غیرنظامی اسیر در غزه در بمباران جبالیا خبر داد

    گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد: 7 نفر از غیرنظامیان اسیر در غزه در بمباران روز گذشته جبالیا کشته شدند که 3 نفر از آن‌ها دارای گذرنامه خارجی (دو تابعیتی) بودند.

    12:16- هلاکت 13 نظامی صهیونیست تنها در یک روز

    شمار کشته‌های نظامیان صهیونیست در درگیری دیروز با رزمندگان مقاومت فلسطینی در شمال غزه به 13 تن رسید.
    رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در این درگیری 17 نظامی صهیونیست زخمی شدند که حال 4 تن از آنها وخیم گزارش شده است.
    پیش از این مقامات صهیونیست به هلاکت 9 نظامی خود در این درگیری‌ها اذعان و آن را ضربه‌ای “سخت و دردناک” توصیف کردند.

    11:52- اعلام رسمی هلاکت 326 نظامی صهیونیست

    سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت تاکنون کشته شدن 326 نظامی را به خانواده هایشان ابلاغ کردیم.

    11:33- گذرگاه رفح به‌روی مجروحان وخیم غزه باز می‌شود

    ده‌ها دستگاه آمبولانس در گذرگاه رفح در انتظار انتقال مجروحان از غزه به مصر هستند.

    رویترز به نقل از یک منبع از میانجی‌گری قطر برای بازگشایی گذرگاه رفح خبر داده بود.

    بر اساس گزارش این خبرگزاری غربی ، به موجب این توافق قرار است به دارندگان پاسپورت خارجی و برخی افراد مجروح که وضعیت وخیمی دارند، اجازه خروج از این منطقه داده شود.

    این منبع در عین حال تأکید کرد، این توافق ارتباطی به مسائل دیگر همچون آزادی اسرا یا آتش‌بس انسانی در غزه ندارد.

    10:44- افزایش شهدای بمباران دو خانه در «خان‌یونس» به 12 نفر

    خبرنگار الجزیره به نقل از منابع پزشکی اعلام کرد: «تعداد شهدای بمباران دو خانه در “خان یونس” واقع در جنوب نوار غزه که از سوی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت، به 12 نفر افزایش یافت».

    10:41- خشم رژیم صهیونیستی از تصمیم بولیوی برای قطع رابطه با تل‌آویو

    سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از تصمیم بولیوی برای قطع رابطه با آن رژیم انتقاد کرد و آن را «تسلیم در برابر تروریسم و ایران» توصیف کرد.

    سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در ایکس ادعا کرد: «دولت بولیوی با این تصمیم خودش را با سازمان تروریستی حماس که 1400 اسرائیلی را قتل‌عام کرد در یک صف قرار داده است.»

    10:26- میانجیگری قطر برای بازگشایی گذرگاه رفح

    رویترز به نقل از یک منبع مدعی شد که قطر برای دستیابی به توافق میان مصر، حماس، اسرائیل با هماهنگی آمریکا برای بازگشایی گذرگاه رفح میانجیگری می‌کند.

    10:18- پنتاگون: کماندوهای آمریکایی در اسرائیل حضور دارند

    دستیار وزیر دفاع آمریکا گفته کماندوهای آمریکایی برای کمک به یافتن 200 اسیر حماس در اسرائیل (فلسطین اشغالی) حضور دارند.

    کریستوفر مائر، دستیار وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری در واشنگتن گفت: «ما داریم برای انجام چند کار به اسرائیلی‌ها کمک می‌کنیم.»

    وی تصریح کرد که یکی از اصلی‌ترین وظایف کماندوهای آمریکایی کمک به اسرائیلی «برای یافتن گروگان‌ها و از جمله گروگان‌های آمریکایی است.»

    این مقام پنتاگون از اظهارنظر درباره تعداد نیروهای عملیات ویژه آمریکایی که در حال حاضر در فلسطین اشغالی حضور دارند خودداری کرده است.

    10:15- انهدام یک زره‌پوش نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در محله الزیتون غزه

    گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس از انهدام یک خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق محله الزیتون غزه با آر پی جی یاسین 105 خبر داد.

    10:10- اعتصاب عمومی در کرانه باختری

    ساکنان کرانه باختری در واکنش به بمباران وحشیانه یک منطقه مسکونی در اردوگاه «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت و زخمی‌شدن بیش از 400 نفر شد، دست به اعتصاب سراسری زدند.

    اعلام اعتصاب سراسری و عزای عمومی در کرانه باختری برای بزرگداشت و احترام به اروح شهدای کشتار جبالیا برگزار می‌شود.

    9:56- گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ترکیه و عربستان درباره غزه

    «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد.

    در این تماس، آخرین وضعیت جنگ غزه مورد بررسی قرار گرفت.

    9:46- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: کشته‌شدن نظامیان اسرائیل در غزه ضربه‌ای “سخت و دردناک” بود

    یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، کشته‌شدن نظامیان ارتش اسرائیل در نبرد با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در غزه را ضربه‌ای سخت و دردناک دانست.

    در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی به هلاک 9 نظامی خود در درگیری با غزه اذعان کرده ، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش می دهند که 11 نظامی صهیونیست از روز گذشته در غزه به هلاکت رسیده و 17 نظامی نیز زخمی شدند که حال 4 نفر از آنها وخیم است.

    9:27- درگیری شدید رزمندگان مقاومت با اشغالگران صهیونیست در محله «الزیتون» غزه

    منابع محلی فلسطینی اعلام کردند که جنوب محله «الزیتون» شاهد درگیری شدیدی میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم اشغالگر فلسطین بود.

    بر اساس این گزارش، جنوب محله “الزیتون” غزه شاهد درگیری‌های بسیار شدیدی میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر صهیونیست در حال نفوذ به این منطقه بود که در جریان آن صدای انفجارهای مداوم و تیراندازی شدید شنیده شد و پس از آن هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی وارد عمل شدند و دست به حملات شدید در این منطقه زدند.

    9:14- قطع مجدد اینترنت در غزه و جنین

    همچنین شرکت ارتباطات فلسطین مجدداً از قطع کامل خدمات و اینترنت در نوار غزه خبر داد.

    یورش‌های گسترده نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری هم‌زمان با حملات وحشیانه رژیم اشغالگر به نوار غزه همچنان ادامه دارد و طی ساعات گذشته شمار زیادی از فلسطینیان توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

    خبرنگار الجزیره از درگیری گسترده میان فلسطینیان و نظامیان رژیم اشغالگر در شهر جنین خبر داد که طی آن رزمندگان فلسطینی در جنین، نظامیان دشمن را با بمب انفجاری هدف قرار دادند. هم‌زمان با یورش نظامیان صهیونیست به منطقه جنین یک هواپیمای جنگی نیز در آسمان این منطقه به پرواز درآمد.

    به گزارش منابع فلسطینی، رژیم صهیونیستی هم‌زمان با یورش نظامیان خود به جنین، اینترنت این منطقه را نیز قطع کرد. اشغالگران به منزل اسیر «زکریا الزبیدی» در جنین حمله کردند و روی پشت بام آن مستقر شدند.

    9:14- قطع آب و شرایط غیرانسانی نوزادان غزه

    سازمان صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز نسبت به خطر مرگ و میر بالای نوزادان در نوار غزه در نتیجه کمبود آب خبر داده و اعلام کرد، زندگی نوزادان در غزه به دلیل کم‌آبی به شدت در خطر بوده و کودکان به خاطر نوشیدن آب شور و آلوده بیمار می‌شوند. علاوه بر آن حدود 940 کودک در غزه مفقود شده‌اند و تعداد زیادی زیر آوار هستند.

    دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از روز دوشنبه آب‌رسانی به جنوب غزه به دلایل نامعلوم متوقف شده و در سایه نبود سوخت، فعالیت کارخانه‌های آب‌شیرین‌کن ممکن نیست.

    9:12- تلفات سنگین ارتش صهیونیستی در جنوب لبنان

    حزب‌الله لبنان که حملات موشکی خود به مواضع رژیم اشغالگر در مناطق شمالی فلسطین اشغالی را در پاسخ به تجاوزات این رژیم تشدید کرده، شب گذشته آماری از تلفات ارتش صهیونیستی در جنوب لبنان را منتشر کرد.

    بر اساس بیانیه حزب‌الله، مقاومت اسلامی لبنان از تاریخ 8 اکتبر یعنی یک روز بعد از عملیات طوفان الاقصی تاکنون 105 حمله علیه سیستم‌های ارتباطی و جاسوسی و راداری رژیم اشغالگر انجام داده است.

    حزب‌الله همچنین اعلام کرد که در جریان عملیات‌های این حزب در مرز لبنان و فلسطین اشغالی تاکنون 120 نظامی صهیونیست کشته و زخمی و 9 تانک ارتش دشمن منهدم و یک پهپاد این رژیم سرنگون شده است.

    8:16- هلاکت 9 نظامی صهیونیست در شمال نوار غزه به‌اذعان صهیونیست‌ها

    ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه به هلاکت 9 نظامی خود در شمال نوار غزه بر اثر اصابت موشک ضد تانک به یک خودروزرهی ارتش اسرائیل اعتراف کرد.

    رژیم صهیونیستی تصاویر 6نظامی از 9 نظامی کشته شده خود در درگیری با رزمندگان فلسطینی را منتشر کرد.

    نوار غزه , طوفان الاقصی , فلسطین ,

    ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام اسامی کشته‌شدگان صهیونیست در شمال غزه اعلام کرد که 4 نظامی دیگر نیز به شدت زخمی شدند. برخی منابع غیررسمی نیز از هلاکت 11 نظامی صهیونیست خبر دادند.

    گردان‌های عزالدین القسام روز گذشته اعلام کرد که مقاومت تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست را به هلاکت رسانده و بیش از 20 خودرو نظامی ارتش رژیم اشغالگر را منهدم کرده است.

    ////////////////////////////////

    مهم‌ترین اخبار بامدادی بیست‌وششمین روز جنگ غزه

    درگیری‌ شدید در شرق خان‌یونس

    خبرنگار شبکه الجزیره قطر از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس و درگیری شدید نیروهای مقاومت با اشغالگران در این منطقه خبر داد.

    جلسه اضطراری کابینه جنگ نتانیاهو

    شبکه الجزیره قطر بامداد امروز چهارشنبه گزارش داد جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو هم اکنون در مقر وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو در حال برگزاری است.

    👈 تحولات لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی جهان بلادنیوز دنبال کنید.

    بولیوی روابط خود با رژیم اسرائیل را قطع کرد

    خبرگزاری رویترز گزارش داد که دولت بولیوی روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کرد.

    نماینده بولیوی: اسرائیل مسئول جنایت ضدبشری در غزه است

    نماینده بولیوی در سازمان ملل در توضیح اقدام کشور در قطع روابط با رژیم اسرائیل گفت که ما برای احترام به قانون بین‌الملل چنین تصمیمی را گرفته‌ایم و اسرائیل مسئول جنایت‌های ضدبشری بوده و باید مسئولان این جنایت محاکمه شوند.

    نوار غزه , طوفان الاقصی , فلسطین ,

    استقبال حماس از اقدام بولیوی

    جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی بیانیه‌ای اقدام بولیوی در قطع روابط دیپلماتیک بولیوی با رژیم صهیونیستی را ستود و بار دیگر از کشورهای اسلامی و عربی که روابط خود را با این رژیم عادی‌سازی کردند، دعوت کرد که روابط خود را با این رژیم به کلی قطع کنند.

    سفر بلینکن محدود به فلسطین اشغالی نخواهد بود

    رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که وزیر خارجه آمریکا که قرار است روز جمعه این هفته برای دومین با فلسطین اشغالی سفر کند، با مقامات دیگری در منطقه نیز دیدار خواهد داشت.

    تظاهرات ضدصهیونیستی در تونس

    صدها تن از شهروندان تونس امشب در اعتراض به حملات هوایی رژیم اسرائیل به غزه که هزاران شهید برجای گذاشته، دست به تظاهرات ضد صهیونیستی زده و با مردم فلسطین در غزه اعلام همبستگی کردند.

    بلومبرگ از سناریوی جدید غرب برای نوار غزه خبر داد

    همزمان با فرارسیدن یکصد و ششمین سالروز “بیانیه بالفور” به عنوان پیش زمینه اشغال سرزمین فلسطین از سوی صهیونیست‌ها، نشریه بلومبرگ مدعی شد آمریکا و اسرائیل در حال بررسی سناریوی حضور نیروهای چندملیتی (انگلیسی، آمریکایی) برای اداره امور غزه در صورت پیروزی نظامی اسرائیل بر حماس و کنار زدن این جنبش از قدرت در نوار غزه هستند.

    شیلی سفیر خود در سرزمین‌های اشغالی را فراخواند

     

    گابریل بوریک، رئیس جمهور شیلی در اعتراض به جنایت صهیونیست‌ها و اقدامات غیرانسانی تل‌آویو علیه فلسطینیان در غزه، از سفیر کشورش در تل‌آویو خواست سریعاً به شیلی برگردد.

    شلیک موشک زمین به هوا به‌سمت پهپاد اسرائیلی

    ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که یک فروند موشک زمین به هوا را که از لبنان به سمت پهپاد متعلق به خود شلیک شده بود، رهگیری و سرنگون کرده است.

    درگیری مسلحانه در کرانه باختری

    شبکه الجزیره قطر گزارش داد که به دنبال یورش نظامیان رژیم اسرائیل به شهر جنین، نیروهای مقاومت فلسطین در این شهر به مقابله با متجاوزان پرداخته و درگیری شدیدی بین آن‌ها رخ داده است.

    کلمبیا هم سفیر خود را از فلسطین اشغالی فراخواند

    رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که به سفیر کشورش در تل‌‌آویو دستور داده است به خانه برگردد.

    این سومین کشور آمریکای لاتین بعد از شیلی و بولیوی است که در اعتراض به جنایت‌های صهیونیست‌ها سفیر خود را فرامی‌خواند.

    بیانیه بی‌سابقه الأزهر مصر علیه رژیم اسرائیل

    الأزهر مصر طی بیانیه‌ بمباران اردوگاه جبالیا در نوار غزه را شدیدا محکوم کرد و گفت: دشمن صهیونیست این اواخر، به گرگ وحشی تبدیل شده که هاری کشتار کودکان و زنان و بی گناهان گرفته و با خوردن گوشت آن‌ها و مکیدن خون‌شان لذت می‌برد.

    گفتنی است بمباران این اردوگاه بیش از 100 شهید و صدها زخمی برجای گذاشت.

    5 شهید و 40 زخمی در بمباران خان‌یونس

    منابع بیمارستانی در نوار غزه اعلام کردند که در اثر بمباران شهر خان‌یونس، 5 نفر شهید شده و 40 تن دیگر زخمی شده‌‌اند.

    شهر خان‌یونس بامداد امروز شاهد حملات شهدید هوایی صهیونیست‌ها بود.

    بیست‌و پنجمین روز «طوفان الاقصی»|حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به فلسطین اشغالی/جنایت جدید صهیونیست‌ها در جبالیا/ حمله موشکی به تل‌آویو

    این خبر در حال به‌روزرسانی است … .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا