اخبار روز

موافقت مجلس با اجرای آزمایشی سه‌ساله لایحه عفاف و حجاب – بلادنیوز

  • موافقت مجلس با اجرای آزمایشی سه‌ساله لایحه عفاف و حجاب – بلادنیوز

    – اخبار سیاسی –

    به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری بلادنیوز، بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه یک‌فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب حمایت از سلامت اجتماعی در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 29 شهریور ماه) قرار داشت.

    بررسی لایحه یک‌فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در دستورکار نمایندگان

    وکلای ملت در این جلسه با پیشنهاد کمیسیون قضایی و حقوقی مبنی بر اجرای آزمایشی سه‌ساله  لایحه مذکور از مجموع 201 نماینده حاضر در جلسه علنی با 152 رأی موافق، 34 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع موافقت کردند.

    حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در تشریح این گزارش گفت: لایحه یک‌فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از سلامت اجتماعی به‌شماره ثبت 909 جهت رسیدگی مطابق اصل 85 قانون اساسی که به کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ارجاع شده بود در جلسات متعدد با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نهایتاً با اصلاحاتی در عنوان و متن به‌شرح زیر برای مدت اجرای آزمایشی 3 سال تصویب شد که اینک گزارش آن در اجرای ماده 167 آیین‌نامه داخلی مجلس برای تصویب مدت زمان اجرای آزمایشی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌گردد.

    وی افزود: لایحه‌ای که دولت از طریق قوه قضائیه تقدیم مجلس کرد حدوداً 15 ماده داشت که احساس شد که در این لایحه مباحث فرهنگی لحاظ نشده است لذا 35 ماده تحت عنوان مباحث فرهنگی در این لایحه گنجانده شد و به دستگاه‌های اجرایی تکالیفی را مقرر کرد که در جهت فرهنگ‌سازی و مقابله با جنگ روانی دشمن اقدامات لازم صورت گیرد.

    رئیس کمیسیون قضائی مجلس اافه کرد: این لایحه در 5 فصل است که فصل اول آن کلیات، فصل دوم وظایف عمومی دستگاه‌های اجرایی همچنین در فصل سوم وظایف اختصاصی دستگاه‌های اجرایی، در فصل چهارم وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی و در فصل پنجم بحث جرائم و تخلفات مطرح شده است.

    حجت‌الاسلام غضنفرآبادی ابراز کرد: از جرائم مهم و سازمان‌یافته که در این لایحه آمده است می‌توان گفت که مجازات‌هایی برای این جرائم در نظر گرفته شده است و دستگاه‌هایی که برای شناسایی این جرائم در نظر گرفته شده‌اند باید به‌طور جدی برای شناسایی آنها تمام اهتمام خود را به‌کار گیرند تا پرونده‌ها را به دستگاه‌های قضائی ارسال کنند.

    وی گفت: در فصل پنجم که بحث جرائم و تخلفات است برای افراد شاخص نیز مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است و برای کسانی که در فضای مجازی و حقیقی مرتکب تخلف موضوع این قانون شوند مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است، از طرفی نیز برای مشاغل و صاحبان حرف نیز مواردی در نظر گرفته شده است که باید آنها نیز همکاری‌های لازم را صورت دهند.

    رئیس کمیسیون قضائی مجلس ادامه داد: اصحاب رسانه نیز اجازه ندارند افرادی را که مرتکب جرائم این قانون شده‌اند، دعوت به همکاری کنند، از طرفی نیز تعاریفی در این لایحه به‌طور دقیق بیان شده است که منتظر هستیم شورای نگهبان نسبت به این لایحه اظهارنظر نهایی خود را انجام دهند.

    حجت‌الاسلام غضنفرآبادی بیان کرد: امیدواریم که این لایحه با رأی بالا تصویب شود و بعد از جواب نهایی شورای نگهبان اجرایی شود.

    انتهای‌ پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا