اخبار روز

تولید فیلم های «موسی» و «سلمان فارسی» به دلیل کمبود بودجه متوقف شد – بلادنیوز

  • تولید فیلم های «موسی» و «سلمان فارسی» به دلیل کمبود بودجه متوقف شد – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از مهر، پیمان جبلی رییس صداوسیما در حاشیه یک مراسم درباره اینکه تبلیغات و آگهی‌های بازرگانی چقدر می‌تواند بودجه سریال‌های جدید سیما را تامین کند و چقدر نیازمند کمک‌های مالی هستند بیان کرد: بودجه‌ای که دولت از طریق قانون بودجه در مجلس تصویب شده و دولت به ما اختصاص می‌دهد به همراه درآمدی که ما مکلف هستیم از طریق آگهی بازرگانی ایجاد کنیم بودجه ما را تشکیل می‌دهند.

    وی ادامه داد: بودجه سالانه ما دو بخش بیشتر ندارد اول بودجه‌ای که دولت تحت عنوان «کمک زیان» به ما می‌دهد یا تخصیصی که سازمان برنامه ماه به ماه به صدا و سیما می‌دهد و یک بخش دیگر درآمد آگهی بازرگانی است. این دو تنها درآمد و تنها منابع مالی سازمان صداوسیما است، با این دو منابع درآمدی، هم باید سازمان اداره شود و هم تولیدات شبکه‌های صدا و سیما به سرانجام برسد.

    بودجه کافی نیست، امکان تولید آثار ارزشمند فاخر را نداریم

    رییس صداوسیما درباره بودجه سریال‌های الف ویژه و فاخر تصریح کرد: در حال حاضر فیلم‌نامه‌های بسیار با کیفیت و فاخر داریم مثلاً فیلمنامه «پوریای ولی» آقای جعفری‌جوزانی جزو همین آثار فاخر است و فیلمنامه‌های دیگری هم داریم اما امکان تولید کارهای ارزشمند فاخر نداریم به دلیل اینکه منابع مالی ما برای ساخت این آثار کفایت نمی‌کند.

    وی افزود: بارها هم اعلام کردم که اگر بنا باشد در سال، یک سریال الف ویژه تولید کنیم و به‌عبارتی هفته‌ای یک قسمت سریال الف ویژه روی آنتن داشته باشیم، لازمه آن این است که منابع لازم برای چنین تولیداتی به‌صورت جداگانه به صدا و سیما اختصاص یابد. اگرچه مجلس در لایحه بودجه کمک‌هایی لحاظ کرده است منتهی آن چیزی که ما نیاز داریم برای یک جهش در عرصه تولید مجموعه‌های نمایشی، بودجه‌ای بیشتر از این کمک‌ها را می‌طلبد.

    وی در پاسخ به سوال دیگری نسبت به کمک حمایتی مجلس که پیش از این اعلام شده بود به دو سریال الف ویژه می‌رسد گفت: در قانون بودجه فقط برای دو سریال «موسی» و «سلمان فارسی» بودجه در نظر گرفته شده است.

    کمک حمایتی مجلس به دو سریال الف ویژه اختصاص یافت

    جبلی درباره میزان این بودجه حمایتی هم تصریح کرد: از آنجایی که هنوز قطعی نشده است اطلاع دقیق از رقم آن ندارم اما همین دو سریال الف ویژه هم ممکن است در معرض تخصیص ناقص قرار بگیرند. ما این دو پروژه استراتژیک را با رعایت تمام اصول پیش می‌بریم به ویژه سلمان فارسی که در میانه کار است و سعی داریم با روندی تولید آن پیش برود که برای کارگردان و تهیه‌کننده اطمینان‌بخش باشد و دچار وقفه نشود.

    رییس صداوسیما در پایان عنوان کرد: به نظر می‌رسد حدود ۴۰ فیلمنامه فاخر داریم که آماده تولید و کلید زدن است که همچون آقایان درویش، لطیفی، جعفری جوزانی و… از جمله کارگردانانی هستند که با آنها صحبت کرده‌ام. من با بسیاری دیگر از کارگردانان نام آشنا صحبت کردم و همه آمادگی فعالیت در مجموعه‌های فاخر دارند اما منوط به این است که ما بتوانیم منابع مالی پایدار تعریف کنیم. با این حال همان طور که آقای نقویان گفتند در کارهای جاری که در پیش تولید و تولید داریم مشکلی (به لحاظ مالی) وجود ندارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا