اخبار روز

عمو فیتیله‌ای همراه با کاروان هنرمندان در کربلا / برای کودکان آثاری را بسازیم که با پیاده‌روی اربعین آشنا شوند + فیلم – بلادنیوز

  • عمو فیتیله‌ای همراه با کاروان هنرمندان در کربلا / برای کودکان آثاری را بسازیم که با پیاده‌روی اربعین آشنا شوند + فیلم – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، محمد مسلمی را به عمو فیتیله‌ای می‌شناسند که از سال 1381 به همراه حمید گلی و علی فروتن سال‌ها برای کودکان اجرای برنامه داشتند. او با حسین کلهر، نیلوفر شهیدی و چندی دیگر در قالب کاروان هنری راهی کربلای معلی شدند. در مسیر اتفاقات مختلفی افتاد از جمله این که در ویدئو دیده می‌شود کودکان بسیاری با او همراه می‌شوند. عکس سلفی می‌گیرند و برای عمو فیتیله‌ای محبوب‌شان شعر می‌خوانند. 

    البته حسین کلهر مجری تلویزیون هم که مدتی است کمتر در قالب مجری و بیشتر نویسندگی در رادیو و تلویزیون فعالیت‌هایی دارد از زائران پذیرایی می‌کند. او از مردمی که برایشان سؤال پیش می‌آید که در پیاده‌روی اربعین چه خبر است برای رسیدن به پاسخ سؤال‌شان باید به این مسیر بیایند تا از نزدیک با شکوه و عظمت وصف‌ناپذیر اربعین حسینی مواجه شوند. من بسیار خوشحالم در این سفر حضور پیدا کردم چون برای خودم هم سؤال بود اینجا چقدر همه با هم خوب‌اندو به همدیگر کمک می‌کنند. 

    بازیگران «گاندو» به همراه چند هنرمند دیگر در کربلا + فیلم

    .

    نیلوفر شهیدی و مژگان اخلاقی و مابقی هنرمندان هم در حال پذیرایی‌اند. اما محمد مسلمی عمو فیتیله‌ای در مسیر حرکت می‌کند و کودکان او را می‌بینند. می‌خواهند برای او شعر بخوانند با او سلفی و عکس بگیرند. او شروع می‌کند با دوربین درباره پیاده‌روی اربعین صحبت کند. 

    لحظاتی که هنرمندان با پرچم امام حسین(ع) روبرو می‌شوند/ بغض و احساساتی که در هم می‌شکند + فیلم

    .

    او می‌گوید: همه اینجا هوای هم را دارند و به هم کمک می‌کنند. هرکسی دوست دارد به خاطر امام حسین(ع) قدمی بردارد. داشتم پیش خودم فکر می‌کردم من هم قدمی بردارم و از این بعد در راه امام حسین تصمیم بگیرم کارهایی را نکنم. قضاوت نکنم، دروغ نگویم و به خاطر امام حسین(ع) حق کسی را ضایع نکنم. 

    .

    مسلمی همچنین به دوران کودکی‌اش اشاره می‌کند که در دسته‌جات و عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) گذشته است. او می‌گوید: من از کودکی در مسجد محله‌مان و دسته‌جات عزاداری از شجاعت و ویژگی‌های خوب و صفات زیبای اهل‌‌بیت‌مان یاد گرفتم. بچه‌های ما الان نیازمندند با راه امام حسین(ع) آشنا شوند و بدانند واقعیت ماجرای عاشورا چیست. 

    وی که دغدغه ساخت پیاده‌روی اربعین را در قالب‌های کودکانه دارد می‌گوید: باید در مورد رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین کارهای کودکانه و دلچسب خوبی ساخت. از فیلم و انیمیشن و کتاب و قصه گرفته تا خیلی از قالب‌های نمایشی دیگر؛ همه‌جای دنیا درباره کاراکترهایی صحبت می‌شود که شاید وجود ندارند و ما اینجا امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) و حضرت عباس(ع) داریم و همه این‌ها با روایت شیرینی به دنیا ارائه شود و بچه‌ها نیازمند این محتواها هستند. 

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا