اخبار روز

آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را «وتو» کرد – بلادنیوز

  • آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را «وتو» کرد – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از روسیا الیوم، شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه (جمعه) برای بررسی قطعنامه پیشنهادی امارات به‌منظور برقراری آتش‌بس در نوار غزه تشکیل جلسه داد، اما با وتوی آمریکا، این اقدام ناکام ماند.

    بر پایه این گزارش، موضوع آتش بس غزه در شورای امنیت سازمان ملل برای بار دیگر مورد بحث قرار گرفت و در نهایت قطعنامه شورای امنیت در حالی که با ۱۳ رأی موافق و یک رأی ممتنع انگلیس روبه‌رو شده بود، از سوی آمریکا وتو شد.

    در نشست عصر جمعه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به رأی گذاشته شد که از از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو رأی موافق، یک عضو یعنی ایالات متحده آمریکا رأی مخالف و یک عضو یعنی انگلیس، دیگر عضو این شورای رأی ممتنع دادند.

    یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت سازمان ملل به حداقل ۹ رأی بدون مخالفت (وتو) ۵ عضو دائم این شورا یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین دارد که قطعنامه پیشنهادی امارات با مخالفت و وتوی آمریکا مواجه شد.

    معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت تاکید کرد که واشنگتن از درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری انسان دوستانه در غزه حمایت نمی‌کند.

    او مدعی شد چنین اقدامی بذر جنگ بعدی را می‌کارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا