اخبار روز

واکنش‌‌ها به قتل داریوش مهرجویی و همسرش – بلادنیوز

  • واکنش‌‌ها به قتل داریوش مهرجویی و همسرش – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، در دو هفته اخیر درگذشت فردوس کاویانی و آتیلا پسیانی جامعه هنری را غرق در اندوه و غم کرد و حالا خبر قتل داریوش مهرجویی داغی سنگین بر دل علاقه‌مندان و اهالی سینما گذاشت. چرا که اتفاق شب گذشته اتفاقی تکان‌دهنده برای سینمای ایران به شمار می‌رود.

    در ادامه برخی از واکنش‌ها را مرور می‌کنیم: 

    محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی: ضایعه فقدان جانگداز سینماگر نامدار سینمای ایران استاد داریوش مهرجویی و همسر بزرگوار ایشان دل سینماگران شریف ایران و علاقمندان این فیلمساز مؤلف و برجسته سینما را به درد آورد. استاد مهرجویی که از بنیانگذاران موج نو سینمای ایران و طلایه دار سینمای متفکر و دغدغه مند بود همواره در مسیر رشد و تعالی سینمای ایران قدم برداشت و آثاری ماندگار و جریان‌ساز را به عرصه فرهنگ و هنر این مرز و بوم  هدیه کرد. داغ از دست دادن یکی از معتبرترین و شاخص ترین سینماگران ایرانی فراموش شدنی نیست چنانکه جای خالی این هنرمند بزرگ هم پر شدنی نیست. اینجانب ضمن عرض تسلیت خدمت بازماندگان این حادثه دردناک و تعزیت محضر همه سینماگران و علاقمندان این هنرمندبزرگ، اطمینان خاطر می‌دهم سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه ظرفیت‌های خود برای پیگیری این واقعه و شناسایی و مجازات عامل یا عوامل این جنایت نابخشودنی استفاده خواهد کرد و تا حصول نتیجه و روشن شدن همه ابعاد ماجرا ذره‌ای دریغ نخواهد کرد.

    محسن برمهانی معاون سیما: ضایعه دلخراش و غم انگیز درگذشت داریوش مهرجویی را به جامعه هنری کشور و همه ایرانیان هنردوست تسلیت عرض می کنم. او تولید آثار مختلفی را در کارنامه اش دارد که ویژگی مشترک همه آن ها دغدغه‌مندی و عشق به ایران است. داریوش مهرجویی همکاری هایی هم با سازمان صداوسیما داشت که نتیجه‌اش خلق آثار تحسین برانگیزی چون «مهمان مامان» است. همچنین نگاه وسیع و سطح بالای اطلاعات این کارگردان بزرگ باعث شد تا فیلم های او دایره وسیعی از مخاطبان را در بربگیرد و هر یک، با سلیقه و ذائقه قشری از جامعه تناسب دارد. مرحوم مهرجویی قبل از انقلاب اسلامی نیز با آثار خودش از جمله فیلم های «گاو» و «دایره مینا» مخالفتش با رژیم ستمگر پهلوی را ابراز کرده بود. این فیلمساز طی سال های پس از انقلاب همواره در همه فراز و نشیب ها همراه مردم بود و هیچ گاه روی خوشی به دشمنان نشان نداد.بار دیگر درگذشت دردناک داریوش مهرجویی و همسر ایشان را به همه هموطنان و هنرمندان و به ویژه دختر ارجمند و سایر بازماندگان ایشان تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان برای ایشان رحمت و آرامش را خواهانم.

    مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی: ضایعه فقدان ‌کارگردان برجسته و هنرمند شاخص‌ سینمای ایران استاد مرحوم داریوش مهرجویی و همسرشان موجب تأثر و تألم خاطر عمیق شد. این حادثه و ضایعه تلخ را به جامعه شریف سینمای ایران و همچنین تمامی علاقه‌مندان سینمای جریان‌ساز مرحوم مهرجویی تسلیت می‌گویم. آثار این هنرمند با دانش و سینماگر خلاق در بیش از  شش دهه فعالیت هنری به یادگار مانده است. از پروردگار مهربان برای زندگی ابدی او و همسر مرحومه‌اش مغفرت و رحمت واسعه و برای فرزندان دلبندش صبر و شکیبایی مسئلت می‌‌نمایم.»

    پیگیری وزارت ارشاد برای کشف ابعاد حادثه قتل داریوش مهرجویی

    حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره: خبر درگذشت ناگهانی داریوش مهرجویی، کارگردان کهنه‌کار و مؤلف، کام خانواده سینمای ایران را تلخ و روح سینما را جریحه‌دار کرده است. خانواده‌ای که بخشی از هویت و آبروی خود را در تمام سال‌های گذشته از پاسداشت میراث بزرگانش به ارث برده است. نسل‌های مختلف سینماگران ایرانی، عشق و علاقه خود به هنر هفتم را مرهون تلاش‌های نسلی‌اند که داریوش مهرجویی یکی از سرآمدان آن بود. کارگردانی که حالا یادگارهایش در حافظه سینمای ایران به یادگار مانده و خود عازم خانه ابدی شده است. برای این کارگردان گرانقدر سینما و همسرشان، غفران و آرامش آرزومندم و این ضایعه تلخ را به همه دوستداران سینمای ایران تسلیت می‌گویم.

    علیرضا تابش، مدیرعامل اسبق بنیاد سینمایی فارابی: ساعت 3:30 خبر را دیدم و بهت زده شدم، حوالی پنج و شش امروز صبح خوابم برد. خواب دیدم در خانه‌ای با معماری شگفت‌انگیز و زیبا، در تهران به تسلیت‌گویی آقای مهرجویی رفتیم بدلیل قتل همسرش، با تنی چند از اهل فرهنگ؛ و او مثل مجالس تعزیه مصیبت خوانی می کرد ، طوفانی از خشم داشت. در خواب به خودم می‌گفتم آقای مهرجویی را کشته‌اند اما او زنده بود. جمع بهت‌زده و سوگوار و مهرجویی در مرکز توجه همه ما.

    مریم پیرکاری مدیرعامل موسسه تصویر شهر: انسانی عمیق، مردی بزرگ و هنرمندی مردمی جهان را به سوی ابدیت ترک کرد.«داریوش مهرجویی» هنرمند ارزشمندی که با آثارش در ذهن و زمانه ما ماندگار شد و نام او همیشه در فرهنگ و هنر ایرانیان زنده و جاویدان است. درگذشت ناباورانه و دردناک این هنرمند و همچنین همسر ایشان وحیده محمدی فر را به خانواده گرامی شان و جامعه سینمایی تسلیت می‌گویم.

    دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر: کلامی برای این حادثه تلخ و دردناک نمی توان گفت؛ او در پی درگذشت ناباورانه داریوش مهرجویی و همسرش،  دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر در  پیامی این ضایعه ناگوار را تسلیت گفت و بر شناسایی سریع عاملان آن تاکید کرد.

    مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و سریال ایران: امروز کارگردانی را از دست دادیم که شاید سال‌های سال نمی‌توان جای خالی او را پُر کرد. او آن‌قدر شاعرانه و همراه با مهر و محبت فیلم‌های بزرگ و قدرتمندی را برای سینمای ایران خلق کرد که همیشه مردم علاقه‌مند و هنردوست این آثار ماندگار را دنبال خواهند کرد. مهرجویی نامش همچون سفره پربرکت «میهمان مامان» و خاطره‌های گراسنگ «هامون» و «آسمان محبوب» و خیلی‌های دیگر در تاریخ سینما و تلویزیون ایران، نامش جاوید و ماندگار خواهد ماند.

    در عین حال، پیام‌هایی هم برخی از دوستان و همکاران داریوش مهرجویی در فضای‌مجازی مخابره کردند از جمله آن می‌توان به محمدحسین مهدویان، رضا میرکریمی، مصطفی کیایی، فرزاد موتمن و چندین هنرمند دیگر که تأسف خودشان را نسبت به این اتفاق هولناک ابراز کردند.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا