اخبار روز

آخرین حمایت‌های تسلیحاتی از اوکراین در گفت وگوی تلفنی شولتس و زلنسکی بررسی شد – بلادنیوز

  • آخرین حمایت‌های تسلیحاتی از اوکراین در گفت وگوی تلفنی شولتس و زلنسکی بررسی شد – بلادنیوز

     اولاف شولتس صدراعظم آلمان و رئیس جمهور اوکراین در یک گفت وگوی تلفنی درباره حمایت‌های تسلیحاتی از کی‌یف در جنگ علیه روسیه و همچنین حمایت‌های جهانی از طرح صلح ولودیمیر زلنسکی با یکدیگر تبادل نظر کردند.

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایرنا یکی از سخنگویان دولت آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که صدراعظم این کشور در این تماس تلفنی به زلنسکی اطمینان خاطر داد که شرکای بین‌المللی اوکراین، این کشور را در جنگ با روسیه تنها نخواهند گذاشت.

    در این بیانیه آمده است: طرفین در این تماس تلفنی توافق کردند که به گفت وگوهای سازنده خود با هدف جلب حمایت‌های جهانی از طرح صلح زلنسکی ادامه داده و در این زمینه با یکدیگر کمال همکاری را داشته باشند.

    در همین ارتباط رئیس جمهور اوکراین نیز در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با شولتس در مورد همکاری دفاعی گفت وگو و از وی به خاطر مشارکت در تلاش‌های جمهوری چک برای یافتن و خریداری کردن مهمات توپخانه از کشورهای ثالث و ارائه آن به اوکراین تشکر کردم.

    وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: من اطلاعات لازم در خصوص تسلیحات اولویت‌دار مورد نیاز مدافعان اوکراینی شامل خودروهای زرهی، توپخانه و سامانه‌های پدافند هوایی را به صدراعظم آلمان اطلاع دادم.

    زلنسکی همچنین با اشاره به نشست سه‌جانبه امروز (جمعه) میان رئیس‌جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان و دونالد تاسک نخست‌وزیر لهستان در برلین، افزود: در این تماس تلفنی مواضع خود و اطلاعات مورد نیاز از وضعیت جبهه‌های جنگ را قبل از برگزاری این نشست سه‌ جانبه به اطلاع شولتس رسانده و هماهنگی‌های لازم را با وی انجام دادم.

    به نوشته رویترز، مواردی که از سوی زلنسکی در این تماس تلفنی مطرح شده است، در جریان نشست سه‌جانبه امروز (جمعه) رئیس جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان و دونالد تاسک مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

    شولتس تاکنون در برابر درخواست‌ها برای تامین موشک‌های تاروس به اوکراین مقاومت کرده و مدعی شده است که استفاده از این موشک‌ها بدون کمک نظامیان آلمان مقدور نیست و این امر هم در صورت تحقق، می‌تواند به شعله جنگ در اوکراین دامن زده و آن را به یک درگیری بین‌المللی تبدیل کند.

    رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

    ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

    آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا