اخبار روز

درخواست اتحادیه اروپا از اسرائیل: خویشتنداری کنید – بلادنیوز

  • درخواست اتحادیه اروپا از اسرائیل: خویشتنداری کنید – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از مشرق، در شرایطی که کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی و تشدید محاصره غزه ادامه دارد، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون محکوم کردن این رژیم و درخواست برای آتش بس، خواستار وقفه‌های بشردوستانه شده است.

    مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک بیانیه به نمایندگی از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن منتشر و در آن بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود» تاکید کرده است.

    جوزپ بورل در شرایطی این بیانیه را منتشر کرده که او همانند دیگر مقام‌های غربی به ویژه آمریکایی‌ها حتی خواستار آتش بس جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نشده است.

    وی در این بیانیه تصریح کرد: «اتحادیه اروپا به شدت درباره تعمیق بحران انسانی در غزه نگران است. اتحادیه اروپا به درخواست‌ها برای توقف فوری خصومت‌ها و ایجاد کریدورهای بشردوستانه از جمله از طریق افزایش ظرفیت در گذرگاه‌های مرزی و از طریق یک مسیر دریایی اختصاصی، می‌پیوندد تا کمک‌های بشردوستانه به صورت ایمن به مردم غزه برسد».

    تاکید بورل بر «نگرانی اتحادیه اروپا» درباره بحران انسانی در غزه در شرایطی مطرح شده که سران کشورهای اروپایی از قبیل فرانسه و آلمان ضمن سفر به فلسطین اشغالی و دیدار با مقام‌های اسرائیلی، به آنها گفتند که حمایت اروپا از این رژیم ادامه می‌یابد.

    به ادعای این مقام ارشد غربی، «در راستای بیانیه ۲۶ اکتبر شورای اروپا، اتحادیه اروپا بار دیگر بر حق اسرائیل برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی تأکید می‌کند. اتحادیه اروپا خواستار دسترسی مستمر، سریع، ایمن و بدون مانع کمک های بشردوستانه برای رسیدن به نیازمندان از طریق تمام اقدامات لازم از جمله کریدورهای بشردوستانه و وقفه‌های (درگیری‌ها) برای نیازهای بشردوستانه است. در این راستا، ما از نتایج کنفرانس بشردوستانه ۹ نوامبر که در پاریس برگزار شد، استقبال می‌کنیم».

    بورل بدون محکوم کردن حملات اسرائیل به غزه و اشاره به وضع ناگوار اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «اتحادیه اروپا درخواست خود از حماس را برای آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها تکرار می‌کند. مهم است که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به گروگان‌ها دسترسی داشته باشد».

    وزیر خارجه پیشین اسپانیا با تکرار ادبیات مقام‌های اسرائیلی علیه مقاومت فلسطین ادعا کرد: «اتحادیه اروپا استفاده از بیمارستان‌ها و غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی از سوی حماس را محکوم می‌کند. غیرنظامیان باید اجازه داشته باشند که منطقه جنگی را ترک کنند. این خصومت‌ها به شدت بیمارستان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تلفات وحشتناکی را بر غیرنظامیان و کادر پزشکی وارد می‌کند. اتحادیه اروپا تاکید دارد که قوانین بشردوستانه بین‌المللی تصریح می‌کند که بیمارستان‌ها، تجهیزات پزشکی و غیرنظامیان داخل بیمارستان‌ها باید محافظت شوند. همچنین به بیمارستان‌ها باید فوراً حیاتی‌ترین لوازم پزشکی عرضه شوند و بیمارانی که نیاز به مراقبت‌های پزشکی فوری دارند باید به صورتی ایمن تخلیه شوند. در این زمینه، ما از اسرائیل می‌خواهیم که حداکثر خویشتنداری را برای تضمین حفاظت از غیرنظامیان به کار گیرد».

    دعوت بورل از اسرائیل برای «خویشتنداری حداکثری» در شرایطی مطرح شده که طبق اعلام شامگاه یکشنبه (دیشب) دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، ۱۱۱۸۰ نفر شهید شدند که از این تعداد ۴۶۰۹ نفر کودک و ۳۱۰۰ نفر نیز زن هستند.

    مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان بیانیه خود بدون محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در قطع ارسال آب، برق، سوخت و دارو غزه افزود: «اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به همکاری نزدیک با شرکای بین‌المللی، سازمان ملل متحد و سایر نهادها و همچنین کشورهای منطقه برای تامین یک جریان پایدار کمک و تسهیل دسترسی به غذا، آب، مراقبت‌های پزشکی، سوخت و سرپناه ادامه خواهند داد».

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا