اخبار روز

بازگشت سریال‌های ۹۰شبی به تلویزیون با حمید لولایی و علیرضا خمسه – بلادنیوز

  • بازگشت سریال‌های ۹۰شبی به تلویزیون با حمید لولایی و علیرضا خمسه – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، مرکز سیمرغ چندی است به سازمان صداوسیما آمده است که مغفول‌مانده‌ها احیاء شوند. یعنی در واقع بسیاری از گونه‌های نمایشی و غیرنمایشی وجود دارند که نیاز به بازنمایی جدید و در عین حال تقویت دارند.

    در چند سال اخیر، آنتن تلویزیون خالی از تله‌تئاتر، کارهای کوتاه نمایشی و غیرنمایشی بوده و فقط سیمافیلم توانسته است چند سریال فاخر، الف‌ویژه و سریال‌های هرشبی مناسبتی و غیرمناسبتی را با کمک گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌های تلویزیونی پیش ببرد، اما خبری از تنوع ژانر نیست؛ بسیاری از مخاطبین در مناسبت‌ها، انتظار کارهای مناسبتی همچون دهه‌های گذشته دارند یا سریال‌هایی که معمایی، رمزآلود و پلیسی باشند.

    چراغ سبز جبلی برای ساخت سریال «پایتخت»/ «موسی» امسال کلید می‌خورد؟

    به‌عبارتی تأسیس این مرکز، ظرفیت‌های مغفول‌مانده هنری را فعال‌تر خواهد کرد، احیای تله‌تئاتر را یکی از بخش‌های مرکز سیمرغ معرفی شده است و تأسیس این مرکز ظرفیت‌های مغفول‌مانده هنری را فعال‌تر خواهد کرد. در واقع می‌توانیم سیمرغ را سرآغاز تفکیک نظام‌های تولید و پخش بدانیم، همان عبارتی که معاون سیما از آن استفاده کرد و قرار است نظام تولید از نظام پخش تفکیک شود و بنابر سند تحول رسانه ملّی، مرکز سیمرغ کنار مراکز سیمافیلم و صبا قرار خواهد گرفت و کنار دو مرکز جدید التأسیس مرکز تولید آثار کوتاه و دفتر فیلمنامه به این تفکیک کمک می‌کند.

    سریال , صدا و سیما , تلویزیون ,

    تصویری از جواد مزدآبادی کارگردان در جریان ساخت سریال «چرخ گردون»

    «چرخ گردون» اولین سریال تولیدی و سرآغاز ساخت آثار نمایشی مرکز سیمرغ سازمان صداوسیما به شمار می‌رود؛ خبری که سعید مرادی تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی اعلام کرد. او درباره شروع فیلمبرداری این سریال تلویزیونی گفت: اولین سریال تولیدی سیمرغ در حالی به‌کارگردانی جواد مزدآبادی کلید خورده که 90شبی است و می‌دانید که کارهای 90شبی برای مردم خاطره‌انگیزند و بازیگران خوب و کمدی ما در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند. قرار است اتفاقات خوبِ محتوایی همراه با نشاط و سرگرمی در این سریال رقم بخورد.

    وی افزود: این سریال تلویزیونی در راستای توصیه‌ها و سیاست‌های تحولی قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما و راه‌اندازی مرکز سیمرغ در جهت تولیدات آثار زودبازده و کیفی ساخته می‌شود. شاید کنار این ویژگی‌ها، پربازیگر بودن و حضور کمدین‌های شناخته‌شده‌ای که مردم با آنها خاطره‌ دارند امتیاز این مجموعه تلویزیونی باشد.

    سریال , صدا و سیما , تلویزیون ,

    نمایی از سریال هنگام بازی بازیگران

    مرادی خاطرنشان کرد: همه اتفاقات این سریال سیتکامی در پارک لاله می‌افتد، این لوکیشن انتخاب شد به‌واسطه اینکه طبقات مختلف اجتماعی مردم با موضوعات مختلف اجتماعی به‌عنوان یک جامعه کوچک گذرشان به پارک و این محیط‌ها می‌خورد، به این خاطر اتفاقات این سریال را هم در این محیط طراحی کردیم.

    سریال , صدا و سیما , تلویزیون ,

    او درباره انتخاب بازیگران و استفاده از هنرمندان جوانِ مستعد در سریال کنار بازیگران شناخته‌شده، افزود: در این سریال بازیگرانی همچون حمید لولایی، علیرضا خمسه، کمند امیرسلیمانی، رامین ناصرنصیر، افشین سنگ‌چاپ، محمدرضا عباس‌نژاد، شهین تسلیمی، مجید علم‌بیگی، یوسف ملک‌زادگان، فرشاد حسینی موحد، آتش تقی‌پور، کریم قربانی، اکبر رحمتی، مجید شهریاری، بیتا خردمند، حمید شجری، نیما شاهرخ‌شاهی، مهرداد ضیایی، سولماز حصاری، شاهرخ هدایی، ماهک حسینی، سهیل میرزاآقایی، بابک والی، آیدا ابراهیمی، فرزاد حاتمیان، ساقی زینتی، فرهاد بشارتی، فیروز رحمانی، علی آذری، شادمهر محمدی، فرخنده فرمانی، محسن حسنی، میثم رمضانی، محمد مالکی، میلاد رازی، نیوشا زارعی، امیر میرسید، فاطمه عنایت، مرصاد جمشیدیان، عرفان رشیدپور، فیروز رحمانی، مجتبی حبیب‌تبار، مرتضی صیاد، مرتضی زالی، ابوالفضل میرزایی، ماهان جابری، مهام جابری، رضا شاهی به ایفای نقش می‌پردازند. در این سریال سعی شده است با رویکرد جدید صداوسیما در رابطه با کادرسازی در بخش بازیگران، چندین بازیگر جدید و جوان در این سریال حضور داشته باشند.

    «چرخ گردون» داستان دو رقیب کاری کریم آشی و غلام عدسی را به‌تصویر می‌کشد…

    جواد مزدآبادی کارگردان، حسین باقریان مدیر تولید، ناظر کیفی: احسان صاحب جمعی، مهدی ناظریان مدیر فیلمبرداری، امیدرضا خیرخواه دستیار اول کارگردان، شادمهر محمدی دستیار دوم کارگردان، سامان تفرشی مدیر برنامه‌ریزی، امید قربانی صدابردار، لیلا مربی منشی صحنه، حسام ظهره‌وند دستیار برنامه‌ریز، بابک شعایی طراح گریم، سعید آهنگرانی طراح صحنه و لباس، فرزاد اسدیان عکاس و فیلمبردار پشت صحنه، ایمان پناهی‌راد مدیر تدارکات، حسن اصفهانی سینه موبیل از عوامل سریال «چرخ گردون» به حساب می‌آیند.

    این سریال قرار است به‌زودی از تلویزیون پخش شود.

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا