اخبار روز

تحریم‌های آمریکا علیه ۲۰ شخص و نهاد مرتبط با ایران – بلادنیوز

  • تحریم‌های آمریکا علیه ۲۰ شخص و نهاد مرتبط با ایران – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه 20 شخص و نهاد مرتبط با ایران به علت مشارکت در شبکه‌های مالی مرتبط با امور نظامی اعمال کرد.

    طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، اداره کنترل دارایی های خارجی بیش از 20 شخص و نهاد را به دلیل مشارکت در شبکه های تسهیل مالی وزارت دفاع و تدارکات نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

    وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه مدعی شد که فروش کالاهای ایران که از طریق شبکه‌ای از شرکت‌های مستقر در خارج انجام می‌شود، درآمدی را فراهم می کند که به حکومت برای ادامه حمایت از گروه‌هایی مانند حماس و حزب الله کمک می‌کند. 

    تأکید غریب‌آبادی بر ضرورت ایجاد اجماع جهانی علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا
    توضیحات واشنگتن درباره تمدید معافیت‌های مالی عراق از تحریم‌های ایران

    این وزارتخانه در ادامه افزود که نهادهای نظامی ایران و شرکای تجاری آنها این فروش‌ها را امکان پذیر می‌کنند و از سیستم مالی بین المللی برای درآمد استفاده می‌کنند.

    در این بیانیه ادعا شده است که ایران از این درآمد غیرقانونی برای حمایت از درگیری و گسترش خشونت در سراسر خاورمیانه استفاده می کند و ایالات متحده به اختلال در حمایت مالی ایران از این روند ادامه خواهد داد.

    وزارت خزانه داری آمریکا طبق آنچه شبکه مالی غیرقانونی نظامی ایران عنوان کرده، شرکت سپهر انرژی جهان، مجید اعظمی مدیر آن و الیاس نیرومند توماج تسهیل کننده فروش کالاهای ایرانی را هدف تحریم قرار داد.

    همچنین شرکت پیشرو تجارت سانا و سید عبدالجواد علوی رئیس هیات مدیره آن با ادعای مشابه تحریم شدند.

    انتهای پیام/

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا