اخبار روز

صحبت های تهدید آمیز وزیر اسرائیل درباره ایران – بلادنیوز

  • صحبت های تهدید آمیز وزیر اسرائیل درباره ایران – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از عصر ایران، وزیر خارجه جدید اسرائیل درباره جنگ در غزه گفت:‌ این جنگ جهانی علیه ایران و اسلام افراطی است.

    به نقل از سایت اسرائیلی ای ۲۴ نیوز،‌ “ایسرائیل کاتس” وزیر خارجه جدید اسرائیل ادامه داد: مسابقه ایران برای کسب سلاح هسته ای،‌ با قدرت بیشتری در دوره کنونی ادامه دارد. جبهه ای که ایران اینجا در این منطقه ساخته فقط علیه اسرائیل نیست. این جنگ جهانی سوم است و ما در مقدمه کل جهان هستیم.

    او این سخنان را در مراسم آغاز به کار به عنوان وزیر خارجه جدید اسرائیل مطرح کرد.

    به تازگی در چارچوب هماهنگی احزاب ائتلافی در کابینه ، وزیران خارجه و انرژی اسرائیل جابجا شدند. در نتیجه ایلی کوهین وزیرخارجه به وزارت انرژی رفت و ایسرائیل کاتس وزیر انرژی هم به عنوان وزیر خارجه جدید اغاز به کار کرد.

    “ایسرائیل کاتس” وزیر خارجه جدید اسرائیل افزود: اسرائیل در اوج جنگ جهانی سوم علیه ایران و اسلام افراطی است. حمله حماس در ۷ اکتبر ،‌ حمایتی را متوجه اسرائیل کرد که هیچ کس آن را پیش بینی نمی کرد.
    وزیر خارجه جدید اسرائیل ادامه داد:‌ هدف مان یعنی سرنگونی حماس را دنبال می کنیم.

    ایسرائیل کاتس وزیر خارجه جدید با اشاره به جابجایی وزیران خارجه و انرژی افزود: همیشه گفتم که وزیر خارجه مملو از انرژی داریم. با یکدیگر کار خواهیم کرد همانطور که تا الان کار کردیم.

    کاتس که پیش از این به مدت یک و نیم سال وزیر امور خارجه اسرائیل بود، پس از ۳.۵ سال به این وزارتخانه بازگشت. او گفت “ما لحظات دردناک و سختی را پشت سر می گذاریم. این دشمن در اقدامات خود سیاه ترین دوره های تاریخ بشریت را به ما یادآوری می کند. ما مصمم هستیم و به هدف فروپاشی حماس خواهیم رسید.”

    او بازگرداندن اسیران اسرائیلی در اختیار حماس در غزه را اولویت اول خود اعلام کرد و گفت:‌ تعهد ما به عنوان یک دولت و وزارتخانه در رتبه اول، بازگشت گروگان ها به وطن با طرح های جدیدی است. کاتس ادامه داد اولویت دوم من، حفاظت از مشروعیت بین المللی برای ادامه جنگ علیه حماس در غزه و حزب الله لبنان است.

    ایلی کوهن وزیر خارجه سابق و انرژی فعلی هم به تلاش هایش برای باقی ماندن موضوع آزادی گروگان ها در ذهن رهبران جهان اشاره کرد.

    اظهارنظر عجیب وزیر اسرائیل درباره ایران

    ایسرائیل کاتس و ایلی کوهن وزیران خارجه جدید و قبلی اسرائیل

    کوهن امروز (سه شنبه) در مراسم وزارت امور خارجه گفت: همه ما از ابتدای جنگ احساس کرده ایم که وزارت امور خارجه چقدر اهمیت دارد و سهم آن در امنیت کشور چقدر است. در ۷ اکتبر اتاق عملیات افتتاح شد که از آن زمان به صورت شبانه روزی فعالیت می کرد و نیروها “به هر طریق ممکن برای کمک به تلاش ها و از بین بردن دشمن و مبارزه با تروریسم” اقدام کردند.

    وی افزود: ما برای بازگشت ده‌ها ربوده‌شده تلاش کردیم. من شخصاً به همراه ۵ هیات از خانواده‌های ربوده شده در خارج از کشور شرکت کردم تا صدای آنها شنیده شود. هدف این بود فشار سیاسی تا بازگشت آخرین افراد ربوده شده به کشور افزایش یابد. ۸ هزار مصاحبه در سه ماه جنگ انجام شد. هم اکنون حمایتی را دریافت می کنیم که هیچ کس فکر نمی کرد آن را کسب کنیم.

    وزیر سابق خارجه اسرائیل گفت: می خواهم برای دوست و همکارم “ایسرائیل کاتس” آرزوی موفقیت کنم. من شک ندارم با تجربه چندین ساله و شناخت اولیه شما از وزارتخانه، همچنان وزارت خارجه را در خط مقدم مبارزه سیاسی رهبری خواهید کرد. نگران نباشید. من برمی گردم. دوباره ملاقات خواهیم کرد.

    کوهن امروز (سه شنبه) در مراسم وزارت امور خارجه گفت: همه ما از ابتدای جنگ احساس کرده ایم که وزارت امور خارجه چقدر اهمیت دارد و سهم آن در امنیت کشور چقدر است. در ۷ اکتبر اتاق عملیات افتتاح شد که از آن زمان به صورت شبانه روزی فعالیت می کرد و نیروها “به هر طریق ممکن برای کمک به تلاش ها برای از بین بردن دشمن و مبارزه با تروریسم” اقدام کردند.

    ما برای بازگشت ده‌ها ربوده‌شده تلاش کردیم و من شخصاً به همراه ۵ هیات از خانواده‌های ربوده شده در خارج از کشور شرکت کردم تا صدای آنها شنیده شود. هدف این بود فشار سیاسی تا بازگشت آخرین افراد ربوده شده به کشور افزایش یابد. ۸ هزار مصاحبه در سه ماه جنگ انجام شد. هم اکنون حمایتی را دریافت می کنیم که هیچ کس فکر نمی کرد آن را کسب کنیم.

    وزیر سابق خارجه گفت: می خواهم برای دوست و همکارم “ایسرائیل کاتس” آرزوی موفقیت کنم. من شک ندارم که با تجربه چندین ساله و شناخت اولیه شما از وزارتخانه، همچنان وزارت خارجه را در خط مقدم مبارزه سیاسی رهبری خواهید کرد. نگران نباشید. من برمی گردم. دوباره ملاقات خواهیم کرد.

    کاتس که پیش از این به مدت یک و نیم سال وزیر امور خارجه اسرائیل بود، پس از ۳.۵ سال به این وزارتخانه بازگشت. او گفت “ما لحظات دردناک و سختی را پشت سر می گذاریم که سرشار از امید به بسیج کل کشور است. این دشمن در اقدامات خود سیاه ترین دوره های تاریخ بشریت را به ما یادآوری می کند. ما مصمم هستیم و به اهداف فروپاشی حماس خواهیم رسید.”

    سایت اسرائیلی آی ۲۴ نیوز نوشته است: ایلی کوهین وزیر خارجه در پشت پرده فشارهایی را برای باقی ماندن در سمت خود اعمال کرده بود با این استدلال که چنین تغییراتی در دوره جنگ، صورت نمی گیرد اما یسرائیل کاتس اعتراض کرد و در نتیجه، جابجایی انجام شد.
    همزمان، وزیر دفاع اسرائیل هم گفت اگر در جنگ غزه پیروز نشویم نمی توانیم در خاورمیانه زندگی کنیم.
    یواف گالانت افزود ارتش اسرائیل قصد ندارد عملیات نظامی خود را در غزه متوقف کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا