اخبار روز

چرا آرمیتا گراوند به بیمارستان وابسته به ارتش منتقل شد؟ / فیلم کامل دوربین مدار بسته مترو – بلادنیوز

  • چرا آرمیتا گراوند به بیمارستان وابسته به ارتش منتقل شد؟ / فیلم کامل دوربین مدار بسته مترو – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از فارس، صبح روز یکشنبه ۹ مهرماه، آرمیتا گراوند دختر دانش‌آموزی که از ایستگاه متروی شهدای تهران به سمت مدرسه می‌رفت در واگن مترو تعادلش را از دست داد و بر زمین افتاد. این دختر ۱۶ ساله توسط چند تن از همراهانش از داخل واگن به بیرون منتقل شد. بلافاصله عوامل اجرایی مترو اقدامات اولیه درمانی بر روی وی را آغاز کردند و پس از تماس با اورژانس، ماموران اورژانس عملیات درمانی را آغاز کردند و او را به بیمارستان منتقل کردند.

    برخلاف حوادث مشابه سال‌های گذشته این بار مترو بلافاصله فیلم‌های مربوط به حادثه را منتشر کرد.
    مسعود درستی، مدیرعامل مترو نیز عنوان کرد فیلم‌های مداربسته ادعای درگیری عوامل مترو با این دختر را رد می‌کند و «هیچ‌گونه درگیری لفظی و فیزیکی بین مسافران با آن‌ها یا عوامل مترو در دوربین‌ها ثبت نشده است».

    * مادر آرمیتا: به جای حاشیه‌سازی برای دخترم دعا کنید
    یکی از موارد مطرح شده این بود که ماموران و عوامل مترو با آرمیتا گراوند درگیر شدند. این در حالی است که خانواده آرمیتا پس از بازبینی فیلم دوربین‌ها این ادعا را رد کردند.

    مامورانی که تذکر به بی‌حجابان می‌دهند پشت گیت‌های ورودی قرار دارند و وارد سکّو یا داخل قطار نمی‌شوند.

    شائبه دیگری که وجود دارد، درگیری مردم با آرمیتا به دلیل عدم رعایت حجاب در داخل واگن و هل دادن اوست. «مهلا» همکلاسی و دوست آرمیتا که در روز حادثه همراه او بود عنوان کرد که هیچ کس به ما تذکر نداد و کسی هم آرمیتا را هل نداد.

    فیلم منتشر شده از کل مسیر از لحظه ورود تا رفتن به قطار نیز منتشر شد و نشان داد که او در طول مسیر هیچ گونه درگیری حتی لفظی هم نداشته است.

    ابهام دیگر درخصوص انتقال آرمیتا گراوند به بیمارستان فجر است، اساساً چرا باید آرمیتا را از ایستگاه متروی شهدا به بیمارستان فجر وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارتش در خیابان پیروزی ببرند درحالی که دو بیمارستان معیری و شفایحیاییان در نزدیکی میدان شهدا قرار دارد؟

    اطلاعات ما از مراکز درمانی نشان می‌دهد که دو بیمارستان معیری و شفایحیاییان بیمارستان تخصصی ارتوپدی هستند اما بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فجر دارای بخش‌های جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب،درمانگاه داخلی، درمانگاه قلب، درمانگاه ریه و … است.

    برای اطلاعات بیشتر درخصوص پروتکل اعزام آمبولانس به بیمارستان ماجرا را از اسماعیل فراهانی، معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران جویا شدیم. وی در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: پس از دریافت تماس توسط پرسنل ۱۱۵، کارشناس مربوطه شرح حال بیمار را گرفته و متناسب با آن نوع وسیله نقلیه مناسب (موتورلانس، آمبولانس، اتوبوس، بالگرد) را به محل اعزام می‌کند.

    وی افزود: نیروی اورژانس پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، شرح حال را بیان می‌کنند و «مناسبترین» مرکز درمانی به او اعلام می‌شود. مناسبترین مرکز درمانی لزوماً نزدیکترین بیمارستان نیست بلکه یکی از پارامترها است. تجهیزات بیمارستان مقصد و ظرفیت پذیرش نیز جزو عوامل تعیین کننده در اعزام مصدوم است.

    فضای امنیتی پیرامون داخل و خارج بیمارستان، ممنوعیت عبور در طبقه اول و لغو ملاقات‌ برای سایر بیماران، شائبه‌های دیگری بود که در این موضوع مطرح شد.

    اما همانطور که پیشتر گفته شد بیمارستان فجر، وابسته به نیروی هوایی ارتش است و حضور سرباز و پرسنل نیروهای هوایی ارتش با لباس فرم طبیعی است. فیلم‌های منتشر شده از اطراف بیمارستان هم خلاف این موضوع را صادر می‌کند و جریان عادی است.

    چرا آرمیتا گراوند به بیمارستان وابسته به ارتش منتقل شد؟ / فیلم کامل دوربین مدار بسته مترو

    * علل شایع غش کردن چیست؟

    «اگر ضربه بر سر آرمیتا نخورده، برای چه باید او تعادلش را از دست بدهد و بر زمین بخورد» این نکته دیگری بود که در خصوص ماجرای آرمیتا گراوند مطرح است، برای یافتن پاسخ این سوال به سراغ ابراهیم نوری گوشکی پزشک متخصص خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رفتیم.

    پزشک متخصص کاهش سطح هوشیاری ناگهانی را به چند دسته غش بدون عارضه (سنکوپ موقعیتی)، هیپوتانسیون ارتواستاتیک، اختلال در عملکرد سیستم عصبی (صرع)، اختلال در عملکرد سیستم قلبی عروقی (سنکوپ) و اختلال در عملکرد روان (حملات روانی) دانست. «غش» از دست دادن هوشیاری کوتاه مدت است. این اتفاق به دلیل افت ناگهانی جریان خون در مغز اتفاق می‌افتد. یک قسمت غش معمولاً چند ثانیه یا چند دقیقه طول می‌کشد. سپس فرد بیدار می‌شود و به حالت عادی باز می‌گردد.

    این پزشک افرود: مصرف داروهای خاص مانند دیورتیک‌ها(مدرها)، مسدودکننده‌های کانال کلسیم و مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)، حذف بیش از حد وعده‌های غذایی، کار، بازی یا ورزش بیش از حد سخت، خیلی سریع بلند شدن، استفاده از الکل یا مواد مخدر از عوامل موثر در افت فشار است

    * حال نامساعد خانواده فرد آسیب دیده

    در زمان بروز حادثه‌های ناگهانی و این چنینی که فرزند دچار سانحه می‌شود، پدر و مادر و نزدیکان وضعیت روحی مناسبی ندارند و هر اخبار نادرستی می‌تواند به آلام و دردهای آنان اضافه کند. در چنین وضعیتی پدر و مادر آرمیتا گراوند حتی با چهره‌ای مغموم و ناراحت برای پایان دادن به شائبه‌ها مقابل دوربین قرار گرفتند و توضیحاتی را درباره دخترشان ارائه دادند، هرچند همین موضوع را هم به حاشیه‌ای برای این خانواده تبدیل کردند.

    پایان پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا