اخبار روز

جزئیات رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی/ گواهینامه‌ها ۵ رنگ می‌شوند! – بلادنیوز

  • جزئیات رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی/ گواهینامه‌ها ۵ رنگ می‌شوند! – بلادنیوز

    – اخبار اجتماعی –

    سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بلادنیوز با اشاره به جزئیات رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی اظهار کرد: همان طور که پیش‌تر هم اعلام شد، قرار است گواهینامه‌های رانندگی در 5 رنگ صادر شوند، این رنگ‌ها هستند که نشان می‌دهند رانندگی یک فرد چگونه است.

    وی افزود: 5 رنگ طلایی، نقره‌ای، سفید، نارنجی و قرمز برای رنگ‌بندی گواهینامه‌ها در نظر گرفته شده است و بنا به رانندگی هر فردی، یک رنگ به گواهینامه آن فرد تخصیص داده می‌شود.

    رئیس پلیس راهور گفت: در ابتدا گواهینامه تمامی افراد سفیدرنگ است و بعد از مدتی که افراد رانندگی کردند و مرتکب تخلف شدند یا اینکه رانندگی بدون خطر و تخلف داشتند رنگ گواهینامه افراد به نارنجی و قرمز تنزل پیدا می‌کند و یا به نقره‌ای و طلایی ارتقا می‌یابد.

    ارائه گواهینامه رانندگی 2زبانه به‌زودی

    هادیانفر تصریح کرد: اگر فردی از نظر پلیس، راننده کم‌خطر یا پرخطر تشخیص داده شود و منجر به تصادف یا مشمول ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی شود، گواهینامه او ابتدا به رنگ نارنجی و بعد به رنگ قرمز تغییر رنگ می‌دهد.

    وی در تشریح ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: این قانون می‌گوید که افرادی که در مدت ضبط گواهینامه اقدام به رانندگی کنند به مرجع قضایی معرفی و به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌شوند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه پلیس آمادگی دارد رنگ‌بندی گواهینامه‌ها را اجرا کند، گفت: در نظر داریم تا پایان سال این طرح را اجرایی کنیم اما چون قرار است از رنگ‌بندی گواهینامه‌ها برای تشویق و یا تنبیه رانندگان استفاده شود منتظر نظر دولت و مجلس هستیم.

    هادیانفر ابراز کرد: پیشنهاد پلیس به دولت این است که افراد به‌ازای رانندگی قانونمداری که انجام می‌دهند بتوانند بر اساس امتیازی که در روز کسب می‌کنند و رانندگی‌ای که انجام می‌دهند از میزان تخلفات و جرایم گذشته آنها کاسته شود.

    وی گفت: البته این اقدام نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است، پلیس تنها پیشنهاد را به دولت داده است و دولت هم کلیات آن را پذیرفته است که از طریق مجلس باید بررسی شود تا در صورت تصویب جزو سیاست‌های تشویقی قرار گیرد.

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا