اخبار روز

چشم‌انداز بی‌نظیر کوه صفه اصفهان – بلادنیوز

  • چشم‌انداز بی‌نظیر کوه صفه اصفهان – بلادنیوز

    سلام نو _ سرویس گردشگری: هنگامی که به قله این کوه صعود کنید و در ارتفاعات آن قرار بگیرید، می توانید چشم انداز زیبایی از شهر اصفهان را تماشا کنید. همچنین اگر پای صحبت های اهالی قدیمی اصفهان بنشینید، برایتان تعریف خواهند کرد که در زمان های گذشته، هنگامی که خبری از ساختمان های مرتفع در این شهر نبود، به ارتفاعات این کوه صعود می کردند و چشم انداز زیباتر و کامل تری از اصفهان را تماشا می کردند. موقعیت جغرافیایی این کوه به گونه ای است که از بخش شمال خود به جاده کمربندی، از شرق به شهرک ها و ساختمان های مسکونی، از غرب به کوه های تخت رستم و دره خان و از جنوب به اراضی باز و خط راه آهن منتهی می شود.

    بام اصفهان در ارتفاعات صفه اصفهان

    همیشه یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی و تفریحی هر شهری، ارتفاعات آن شهر می باشد که به عنوان بام شناخته می شوند. بام اصفهان نیز در ارتفاعات کوه صفه قرار داشته که می توانید با قرار گرفتن در آن، چشم انداز بسیار زیبا و دلنشینی از مناطق اطراف و شهر اصفهان داشته باشید.

    چشم‌انداز بی‌نظیر کوه صفه اصفهان

    حتی می توانید چشم انداز بسیار زیبایی از رودخانه زاینده رود را تماشا کنید. این کوه به قدری پر صلابت و عظیم است که از تمام نقاط اصفهان بخش هایی از آن قابل مشاهده است.

    همچنین هنگامی که بر فراز ارتفاعات آن قرار بگیرید می توانید چشم انداز کاملی از نمای شهر را در اختیار داشته باشید و تصاویر بسیار زیبایی در این جاذبه گردشگری و تفریحی به ثبت برسانید. از همین رو ارتفاعات این کوه را با نام بام اصفهان می شناسند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه می توانید خود را به این بام برسانید. شما می توانید برای رسیدن به بام اصفهان سوار تله کابین هایی که در این کوه وجود دارند شوید و به وسیله آن خود را به ارتفاعات برسانید.

    کوه صفه اصفهان دارای دو قله شمالی و جنوبی بوده که بر روی هر کدام از آن ها دکل مخابراتی قرار دارند. ارتفاع قله جنوبی بیشتر از قله شمالی می باشد، اما قله شمالی چشم انداز بسیار زیباتری از اصفهان را به نمایش می گذارد.

    چشم‌انداز بی‌نظیر کوه صفه اصفهان

    اگر اهل کوهنوردی باشید و کمی سختی را بتوانید تحمل کنید، می توانید از محلی به نام چشمه گل زرد عبور کنید و به قله این کوه صعود کنید. هنگامی که به قله صعود کردید و بر فراز آن قرار گرفتید، اگر به سمت چپ خود نگاهی بیاندازید، تپه هایی را خواهید دید که هزار دره نام دارند. این تپه ها دارای خاک های سرخ رنگی می باشند که از آن ها در رنگ آمیزی استفاده می شوند. اگر به غرب خود بازهم نگاهی بیاندازید، شاه کوه و سپس لنجان اصفهان را خواهید دید.

    کوه صفه اصفهان کجاست و مسیر دسترسی به آن

    این کوه عظیم و با شکوه توانسته بخش های مختلفی از جمله بخش های دیدنی و بخش های تفریحی را در خود جای دهد و همین باعث شده خیل زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب کند. شاید بسیاری از گردشگرانی که به اصفهان سفر می کنند گشت و گذار و سفر خود را به این شهر تنها به جاذبه های تاریخی و بازارهای آن محدود کنند.

    چشم‌انداز بی‌نظیر کوه صفه اصفهان

    اما با شناخت چنین جاذبه های طبیعی که دارای تفریحات و بخش های مختلفی می باشد، می تواند گزینه مناسبی برای گشت و گذار به شمار رود.

    کوه صفه اصفهان در جنوبی ترین نقطه این شهر و در جنوب تقاطع بزرگراه های شهید اقارب پرست و شهدای صفه واقع شده و برای دسترسی به آن می بایست خود را به بزرگراه خیام برسانید. سپس مسیر خود را از روی پل وحید به سمت بزرگراه میرزا کوچک خان ادامه دهید. در این مسیر به میدان سهروردی که برسید، به سمت بزرگراه حبیب اللهی بروید. پس از آن بایستی از بزرگراه میثمی خود را به بزرگراه اقارب پرست رسانده و سپس وارد بزرگراه شهدای صفه شوید تا به این مجموعه تفریحی برسید و از گشت و گذار و تفریح در آن لذت ببرید.

    آدرس کوه صفه اصفهان: استان اصفهان، اصفهان، بلوار شهدای صفه

    منبع: لوکس ویلا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا