اخبار روز

گفت و گوی تلفنی رئیسی با سلطان عمان – بلادنیوز

  • گفت و گوی تلفنی رئیسی با سلطان عمان – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با هیثم بن طارق، سلطان عمان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر توسعه روابط، تقویت حسن همجواری و ارتقای اعتماد بین دو کشور تاکید دارد، از نقش‌آفرینی سازنده مسقط در حل و فصل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد.

    رئیس جمهور در ادامه عملیات خودجوش و مبتکرانه طوفان‌الاقصی را شمشیری توصیف کرد که پس از تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر از غلاف بیرون آمده و محاسبات صهیونیستی- غربی را بهم ریخت.

    رئیسی اضافه کرد: امروز رژیم صهیونیستی و متحدان آن، با استمرار قطع آب و برق و ممانعت از ورود دارو و غذا به‌دنبال قتل‌عام دسته‌جمعی در غزه و تحمیل کوچ دسته جمعی مردم از خانه و کاشانه خود هستند.

    رئیس جمهور با اشاره به اینکه حمایت نامحدود کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها شرایط را بیش از پیش پیچیده و وخیم کرده است، اقدام قاطع و فوری کشورهای اسلامی و آزادگان جهان را برای توقف ماشین کشتار صهیونیستی ضروری دانست.

    رئیسی تاکید کرد: بررسی وضعیت وخیم فعلی در غزه باید به سرعت در دستور کار سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و بقیه مجامع بین‌المللی قرار گیرد.

    طارق نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: نباید اجازه دهیم یک‌بار دیگر سیاست کوچاندن مردم مظلوم فلسطین و تحمیل آوارگی به آنان اتفاق بیفتد.

    سلطان عمان با تایید نظر رئیس جمهور ایران مبنی بر توان و ظرفیت امت اسلامی برای توقف روند ظلم و تجاورز جاری در غزه، خاطرنشان کرد: ما با همه طرف‌هایی که می‌توانند در توقف این جنایات موثر و نقش‌آفرین باشند در تماس هستیم.

    انتهای پیام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا