اخبار روز

وزارت خارجه آمریکا: قصد ورود به جنگ با یمن را نداریم – بلادنیوز

  • وزارت خارجه آمریکا: قصد ورود به جنگ با یمن را نداریم – بلادنیوز

    به گزارشسلام نو به نقل از مهر، وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه سه شنبه مدعی شد که آمریکا با گروه انصارالله یمن در شرایط جنگی نیست و قصد وارد شدن به جنگ با آنان را نیز ندارد.

    ساموئل واربرگ، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در سخنان بار دیگر با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: «حوثی‌ها (انصارالله) کشتی‌های تجاری جهانی را هدف قرار می‌دهد. ما می‌خواهیم حوثی‌ها مسئول اعمال‌شان باشند.»

    وی ادامه داد: «کشتی‌های اسرائیلی تنها هدف حوثی‌ها نیستند. آنان تمامی کشتی‌های تجاری بین‌المللی را هدف قرار می‌دهند و قصد ورود به جنگ با یمنی‌ها را نداریم، اما در حال انجام اقداماتی برای پاسخگو کردن حوثی‌ها (انصارالله یمن) هستیم.»

    آمریکا که برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ یک ائتلاف نظامی تشکیل داده است، بامداد امروز به همراه انگلیس و دیگر متحدان مواضعی را در خاک یمن هدف قرار داد.

    «محمد علی الحوثی» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، امروز گفت که «ارتش یمن به حملات آمریکا و انگلیس پاسخ خواهد داد. نمی‌توان در برابر تجاوزات آمریکا و اسرائیل سکوت کرد».

    عضو ارشد انصارالله اضافه کرد که ارتش یمن به حملات خود به کشتی‌های اسرائیلی ادامه خواهد داد و پاسخ‌ها به تجاوزات به نوار غزه ادامه خواهد یافت و صنعاء تنها به ندای وجدان بشری گوش فرا خواهد داد.

    سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز در واکنش به حملات گسترده ائتلاف آمریکایی به مناطق مختلف یمن، گفت که این تجاوزات بدون پاسخ نخواهند ماند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا