اخبار روز

فرار خریداران از خودروهای چینی در بازار – بلادنیوز

  • فرار خریداران از خودروهای چینی در بازار – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از تسنیم، اسد کرمی، در توصیف شرایط دشوار حاکم بر اتحادیه صنف خود، گفت: در حال حاضر، نه خبری از واردات است و نه ماشین‌های آن‌چنانی که صحبتش بود؛ در بازار هم چندعدد اتومبیلِ محدود واردشدند با قیمت‌های بالا مثل کرولای 1200 که قابلیتی نداشتند و قیمت روی چهار میلیارد بود و کسی هم دنبال نکرد که بخواهد متقاضی داشته باشد.

    رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو با تاکید بر این‌که امسال متقاضی خودرو خیلی در رکود بوده، توضیح می‌دهد که اگر شما به نمایشگاه‌های خودرو سری بزنید، فکر نمی‌کنم نمایشگاهی پیدا کنید که از شب عید تا الان دو معامله هم انجام داده باشد.

    به‌گفته وی، واقعا بازار خودرو از شب عید تا الان افتضاح و در حال رکود مطلق است و هیچ خبری از رونق بازار و حتی وضعیتی معمولی و عادی برای آن، نیست.

    رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو به حادثه‌ای هم که چندی پیش دررابطه با مونتاژی‌ها «55MVM X» اتفاق افتاد، اشاره کرد و افزود: جداشدن محور عقب این اتومبیل بازار چینی‌ها را هم خراب کرده و چیزی حول و حوش 30 تا 40 درصد قیمت خود ماشین X55 پایین آمده و بر باقی ماشین‌های مونتاژی هم اثرگذاشته هرچند اثرگذاری بر آن‌ها کمتر و چیزی حدود 5 تا 10 درصد است و به این ترتیب اگر بازار روی خودروهای چینی می‌چرخید که آن هم به حالت رکود درآمده و الان خبری از خرید و فروش ماشین‌های مونتاژی هم نیست.

    کرمی درخصوص وضعیت سال کاری نمایشگاه‌دارها و واحدهای صنفی گفت: نه خودرویی وارد می‌شود نه تولیداتی به دست مردم می‌رسد؛ ازطرفی هم خودروهای چینی و هم تولیدات داخلی گرفتار نوعی از مافیا شده‌اند که مشکلاتی برای مردم درست کرده و آن‌ها را سر کار می‌گذارند؛ از آن‌ها پول گرفته، بلوکه می‌کنند، خودرو را تحویل نمی‌دهند، زمانش را طولانی کرده، ماشین را جابه‌جا می‌کنند و این است که واقعا همه مانده‌اند که چه کنند.

    رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو به وضعیت بد واحدهای صنفی اشاره کرده و توضیح می‌دهد که در این دو ماه خرج کارگرشان را هم درنیاورده‌اند و ما باید فکری به حال این‌ها کنیم؛ از طرف دیگر، دارایی با ارزش افزوده و ماشین‌های لوکس، مشکلاتی برای ما درست کرده که همه دارند از این صنف فرار می‌کنند!

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا