اخبار روز

چرا اسرائیل صالح العاروری را ترور کرد؟/روایت خانواده او از افتخار به شهادتش+عکس و فیلم – بلادنیوز

  • چرا اسرائیل صالح العاروری را ترور کرد؟/روایت خانواده او از افتخار به شهادتش+عکس و فیلم – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، شب گذشته بود که ساعتی بعد از شنیدن صدای انفجار در حوالی بیروت خبر ترور و شهادت صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس به دست رژیم صهیونیستی منتشر شد. کسی که سال ها در صدر لیست ترور این رژیم غاصب بود.

    نامش صالح بود و بسیاری او را شیخ صدا می‌کردند. دانش‌آموخته علوم اسلامی در دانشگاه الخلیل که رد پای او در بسیاری از عملیات ضد صهیونیستی دیده می‌شد. مغز متفکری که عملیات در کرانه باختری را از بیروت مدیریت می‌کرد. او در یک سال گذشته، هدف شماره یک ترور صهیونیست‌ها بود.  اما چرا سال ها اسرائیل به دنبال از بین بردن او بود. و از آمدن نامش لرزه بر اندام افسران اسرائیلی می افتاد؟

     

    .

     

    جنبش مقاومت اسلامی |حماس , جبهه مقاومت اسلامی , کشور فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

    کمتر کسی از مردم شناختی از این مرد میدان مقاومت دارد چون او نیز همچون سایر قهرمانان حماسی جبهه مقاومت اکثر کارهایش را در سکوت و گمنامی پیش می برد. هرچند گروه های مقاومت، مسئولین بلند پایه و البته دشمنان مقاومت در منطقه او را خوب می شناختند. همین سناخت از او بر دشمن ثابت کرد که تنها با از بین بردنش می تواند با تفکراتش مقابله کند. صالح العاروره را بهتر بشناسید:

     

    .

     

    خانواده این فرمانده مقاومت فلسطین که همه عمرش را در راه مبارزه با ظلم رژیم صهیونیستی سپری کرد نیز هدف او را به خوبی می شناختند و یقین داشتند روزی به شهادت خواهد رسید. شهادت عاقبت بسیاری از مبارزان فلسطینی است و خانواده ها در این مقاومت با حمایت همه جانبه خود از مبارزان نقش اول را ایفا می کنند. مادر شهید صالح العاروری هنگام شنیدن خبر شهادت فرزندش با آرامشی مثال زدنی گفت: «تقبل الله یُمّا.. تقبل الله» (قبول باشه مادر، قبول باشه)

    جنبش مقاومت اسلامی |حماس , جبهه مقاومت اسلامی , کشور فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

    او پس شنیدن خبر شهادت می گوید: «صالح شهید شده، خداوند او را رحمت کند، ناراحت و غمگین نباشید، شهادت را به او تبریک بگویید، او هم کسی مثل مردم غزه بود، می‌گفت همه دوستانم شهید شدند، فقط من مانده‌ام، شهادت را بسیار دوست داشت و سپاس برای خدا که به آن رسید.»

     

    .

    خواهر او نیز همانند مادر با ایستادگی از خبر شهادت برادر استقبال می کند و می گوید: «حمد و سپاس برای خداوند که با شهادت صالح ما را سربلند کرد…شهادت آرزویی بود که همیشه در پی آن بود.»

     

    .

    جنبش مقاومت اسلامی |حماس , جبهه مقاومت اسلامی , کشور فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

    ایران ترور صالح العاروری را به شدت محکوم کرد

    صالح العاروری سال 1966 در شهرک العاروره در نزدیکی شهر رام الله در کرانه باختری به دنیا آمد. مدرک لیسانس خود را در رشته فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه الخلیل در کرانه باختری دریافت کرد. سال 1985 رهبر جنبش اسلامی دانشجویی در دانشگاه الخلیل شد. پس از تاسیس جنبش حماس در اواخر سال 1987 العاروری نیز به آن ملحق شد. طی سال‌های 1990 تا 1992 دو بار به اتهام فعالیت در جنبش حماس اسیر و به بازداشت موقت درآمد. شهید العاروری از بنیانگذاران گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس است. او طی سال‌های 1991 و 1992 هسته‌های اولیه شاخه نظامی حماس را در کرانه باختری پایه‌گذاری کرد. ارتش رژیم صهیونیستی سال 1992 مجددا او را به اسارت گرفت و به اتهام تاسیس گردان‌های قسام در کرانه باختری به 15 سال حبس محکوم کرد.

    او سال 2007 آزاد شد اما رژیم صهیونیستی سه ماه بعد مجددا او را به اسارت گرفت و تا سال 2010 در اسارت بود. دیوان عالی رژیم صهیونیستی او را پس از آزادی به خارج از فلسطین تبعید کرد. العاروری پس از آزادی به عنوان عضو دفتر سیاسی حماس انتخاب شد. او یکی از اعضای تیم مذاکره کننده حماس در جریان قرارداد مبادله اسرا در سال 2011 موسوم به  قرارداد «وفاداری به آزادگان» بود که به موجب آن در نتیجه پافشاری و استقامت حماس 1027 اسیر فلسطینی در مقابل «گلعاد شالیت» نظامی اسیر اسرائیلی آزاد شدند. شهید صالح العاروری اکتبر 2017 به عنوان نایب رئیس دفتر سیاسی حماس انتخاب شد. او در نهایت شامگاه سه شنبه 2 ژانویه 2024 در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا