اخبار روز

مقابله با اشرافی گری در مدارس غیر دولتی – بلادنیوز

  • مقابله با اشرافی گری در مدارس غیر دولتی – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از عصر ایران، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: اگر در مدرسه‌ای خارج از ساختارها هزینه‌ای دریافت شود و بحث اشرافیت ترویج داده شود، حتماً برخورد جدی خواهیم داشت.

    احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی، اظهار کرد: با توجه به اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که نیروی انسانی شایسته برای مدارس غیردولتی تأمین شود، در سال گذشته اعلام کردیم که هر معلمی می‌خواهد وارد مدارس غیردولتی شود باید فرایند صلاحیت حرفه‌ای و عمومی وی لحاظ شود تا منجر به کارت صلاحیت معلمی شود.

    وی افزود: بخشی از این موضوع را در گزینش گنجانده شده که جذب نیروی انسانی با دو پیش شرط انجام شود؛ معلمی بدون گزینش و عدم تطابق تدریس با رشته تحصیلی وارد مدارس غیردولتی نشود.

    رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی با بیان اینکه در فرایندی سه ساله ارتقای توانمندی و دانش‌افزایی تمام معلمان مدارس غیردولتی را برنامه‌ریزی کردیم، گفت: ۳۶۰ ساعت در قالب ۶ پودمان ۶۰ ساعته طراحی شده  که در آن صلاحیت عمومی و دانش تربیتی و تخصصی مدنظر قرار گرفته است..

    محمودزاده خاطرنشان کرد: این کار با همکاری دانشگاه فرهنگیان شروع شده که بخشی در تابستان صورت گرفته و  بخش دیگر آن نیز در طول سال تحصیلی انجام خواهد گرفت؛ همه استان‌ها نیز موظف شدند پودمان اول و دوم را تا انتهای سال تحصیلی داشته باشند.

    وی با بیان اینکه در مدارس غیردولتی کمبود معلم نداشتیم، تصریح کرد: به جز تأمین نیروی انسانی در بخش حاکمیتی آموزش و پرورش، مؤسسین در صورت نیاز نیروی انسانی معرفی می‌کنند که باید گزینش و فرایند آموزش برای آنان نیز اتفاق بیفتد تا برای تدریس در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی حضور داشته باشند.

    معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب‌های درسی مصوبه برنامه درس ملی در مدارس غیردولتی تدریس می‌شود، اظهار کرد: در برخی مدارس بیشتر از مصوبه کتاب‌های درسی با دانش آموزان کار می‌شود که این موضوع در شورای نظارت طرح شد و برای تدریس هر جزوه و کتابی به غیر از کتاب‌های درسی باید از کارگروهی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مجوز لازم صادر شود.

    رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی با اشاره به نظارت بر مدارس غیردولتی اظهار کرد: در کارشناسی‌های سازمان موارد مختلفی از جمله شهریه‌ها، لباس و پوشش دانش‌آموزی، سرویس ایاب و ذهاب، وعده‌های غذا و میان وعده‌ها و…  تحت نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه البته اینها در آیین‌نامه اجرایی مدارس وجود دارد و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است که رعایت آن الزامی است، گفت: بدون تردید در موضوع غذا، سرویس مدرسه و پوشش دانش آموزان و… باید انجمن اولیا و مربیان مدرسه نظارت و مدیریت داشته باشند.

    وی تأکید کرد: اگر در مدرسه‌ای خارج از ساختارها هزینه‌ای دریافت و بحث اشرافیت ترویج داده شود که مناسب با سیاست‌ها و فرهنگ‌سازی وزارت آموزش و پرورش نباشد، حتماً برخورد جدی خواهیم داشت؛ چراکه می‌خواهیم دانش‌آموزان در محیطی سالم و یکسان پرورش پیدا کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا