اخبار روز

سورپرایز ویژه برای دارندگان سهام عدالت + مبلغ سهام عدالت چقدر شد و چه زمانی واریز می شود؟ – بلادنیوز

  • سورپرایز ویژه برای دارندگان سهام عدالت + مبلغ سهام عدالت چقدر شد و چه زمانی واریز می شود؟ – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از برنا، در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند. در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

    سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ مانند سال‌های گذشته به صورت دو مرحله‌ای پرداخت می‌شود. مرحله نخست واریز سود سهام عدالت در آذرماه سال جاری انجام شد و حالا سهامداران آماده دریافت سود سهام خود در مرحله دوم هستند.

    در سال‌های گذشته سود سهام عدالت در دو مرحله واریز شده که مرحله نخست آن در پاییز و مرحله دوم در روزهای پایانی سال انجام شده است. امسال نیز همین رویه برای واریز سود سهام عدالت در نظر گرفته شده است.

    مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به تازگی زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت را پایان سال جاری اعلام کرده است. او گفته است: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد داد تا بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را نیز دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم.

    در سال‌های اخیر مرحله دوم سود سهام عدالت در هفته پایانی سال واریز شده و احتمالا امسال نیز در روزهای آخر اسفند سود سهام به حساب دارندگان سهام عدالت واریز خواهد شد.

    سود سهام عدالت در مرحله دوم چقدر است؟

    در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

    اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر سود سهام عدالت در مرحله دوم به نسبت مرحله اول بیشتر بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند، در حالیکه در مرحله دوم سهامداران به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷، ۷۲۱ و یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود گرفتند و اگر امسال نیز رویه چنین باشد سهامداران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ سود بیشتری نسبت به مرحله نخست دریافت خواهند کرد.

    سود سهام عدالت متوفیان چه شد؟

    درخصوص انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آن‌ها روز ۱۵ آبان امسال و پس از ۱۸ سال دولت سامانه‌ای را با نام «میراث» راه اندازی کرد. در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اوایل اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند تمام سود سنوات سال‌های گذشته را دریافت کنند.

    بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب (بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت)، فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

    تعداد متوفی دارنده سهام عدالت ۳.۷ میلیون نفر اعلام شده که که سود این سهامداران ذخیره شده و بعد از انحصار ورثه و انتقال قهری سهام به وراث، این سود برای ذینفعان واریز خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا