اخبار روز

فوری؛ آغاز ثبت نام زمین رایگان+ شرایط و آدرس سایت – بلادنیوز

  • فوری؛ آغاز ثبت نام زمین رایگان+ شرایط و آدرس سایت – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از اقتصادآنلاین، قانون جوانی جمعیت یکی از طرح‌هایی است که دولت سیزدهم از آغاز به کار خود آن را دنبال کرده و در جهت تحقق آن نیز طرح‌هایی تشویقی در نظر گرفته است.

    واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند

    دولت مقرر کرده است در راستای قانون جوانی جمعیت، به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر که فرزند سوم آن‌ها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده، زمین‌ رایگان واگذار کند.متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir برای ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند. لازم به ذکر است سبز بودن فرم «ج» از شرایط اعطای این تسهیلات نیست.

    البته شرط دیگری سر راه متقاضیان دریافت این زمین‌ها وجود دارد. نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند نباید آماری بالای ۵/۲ داشته باشد.

    واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند

    دولت مقرر کرده است در راستای قانون جوانی جمعیت، به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر که فرزند سوم آن‌ها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده، زمین‌ رایگان واگذار کند.

    متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir برای ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند. لازم به ذکر است سبز بودن فرم «ج» از شرایط اعطای این تسهیلات نیست.

    البته شرط دیگری سر راه متقاضیان دریافت این زمین‌ها وجود دارد. نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند نباید آماری بالای ۵/۲ داشته باشد.

    زمین رایگان در جزیره ابوموسی

    البته واگذاری زمین رایگان به مردم تنها در قالب طرح جوانی جمعیت انجام نمی‌گیرد و دولت در طرح‌های دیگری وعده‌هایی در این زمینه داده است.

    دولت مقرر کرده است به کسانی که قصد سکونت دائمی در جزیره ابوموسی را داشته باشند در قالب طرح نهضت ملی مسکن زمین‌هایی با متراژ ۳۰۰ متر بدهد و در این راستا فرم «ج» را نیز برای این دسته از متقاضیان حذف کرد.

    ارسلان مالکی،معاون وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه با تسنیم با اشاره به برنامه‌ دولت برای واگذاری زمین به متقاضیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن گفته است: در صورت تمایل متقاضیان برای سکونت در جزیره ابوموسی و هرمز، در این جزایر به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، زمین واگذار می‌شود.

    با استناد به صحبت‌های مالکی در مورد اهدای زمین به نظر می‌رسد به مرور دیگر جزیره‌های حوزه جنوبی کشور نیز به طرح ورود کرده‌اند و مردم می‌توانند مناطق دیگر مثل جزیره هرمز را نیز برای دریافت زمین انتخاب کنند.

    چگونه برای دریافت زمین در ابوموسی ثبت‌نام کنیم؟

    اطلاعیه‌ها نشان می‌دهد همه شهروندان ایرانی سرپرست خانوار و واجد شرایط می‌توانند برای دریافت زمین در جزیره ابوموسی اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح باید به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند. ۴۲ هکتار زمین در جزیره ابوموسی برای واگذاری به شهروندان در نظر گرفته شده و قرار است به هر متقاضی زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع اختصاص پیدا کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا