اخبار روز

هشدار و آماده‌باش در تهران / علت چیست؟ – بلادنیوز

  • هشدار و آماده‌باش در تهران / علت چیست؟ – بلادنیوز

    مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر فعالیت گسترده سامانه بارشی از عصر فردا تا پایان روز یکم فروردین ماه نسبت به احتمال وقوع سیلاب در این استان هشدار داد.

     به گزارش بلادنیوزبه نقل از خبرآنلاین، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت گسترده سامانه بارشی در استان تهران اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از عصر روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز چهارشنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۳ شاهد فعال شدن این سامانه در استان به ویژه نیمه شمالی و غربی خواهیم بود.

    یزدی مهر با بیان اینکه این سامانه با مخاطراتی همچون؛ بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود، گفت: امکان سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و  آب گرفتگی معابر عمومی وجود دارد لذا به همه شهروندان توصیه می‌شود مطلقاً در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند.

    مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب، روها تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای امدادرسانی به مسافران و شهروندان از آمادگی کامل برخوردار باشند.

    وی در ادامه در خصوص خطر صاعقه، خسارت بر اثر بارش تگرگ و اختلال در فعالیت‌های ناوگان حمل و نقل هوایی و جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی نیز هشدار داد و گفت: طبق اعلام هواشناسی در ارتفاعات بالا دست، بارش برف و مه و در مناطق مستعد، بارش تگرگ و برای روز سه شنبه کاهش محسوس دما مورد انتظار است، لذا از شهروندان عزیز می‌خواهیم در تردد در مسیرهای کوهستانی احتیاط کامل را داشته و حتماً مجهز به تجهیزات زمستانی بوده و از گرمایش خودرو مطمئن باشند.

    یزدی مهر بر لزوم اجتناب از فعالیت‌های کوه نوردی، پرواز با پاراگلایدر و هواپیماهای سبک نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع افزایش وزش باد از ظهر چهارشنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۳ تا ظهر پنجشنبه دوم فروردین ماه در سراسر استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی از شهروندان و ساکنین این مناطق می‌خواهیم از حضور در ارتفاعات خودداری و نسبت به استحکام سازه‌های موقت، پوشش گلخانه‌ها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند و از تردد یا توقف کنار سازه‌های ناتمام و درختان کهنسال بپرهیزند.

    ۴۷۴۷

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا