اخبار روز

ژنرال سابق صهیونیست: در صورت گشوده‌شدن جبهه شمال، مشابه طوفان الاقصی تکرار خواهد شد – بلادنیوز

  • ژنرال سابق صهیونیست: در صورت گشوده‌شدن جبهه شمال، مشابه طوفان الاقصی تکرار خواهد شد – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، ژنرال «اسحاق بریک»، از فرماندهان و ژنرال‌های سابق ارتش رژیم اسرائیل درباره حمله زمینی به غزه هشدار داد و گفت: در این موضوع او موافق نظر نخست وزیر این رژیم مبنی بر عدم حمله در مقطع کنونی است.

    ژنرال «اسحاق بریک» که به انتقاد مداوم از فرماندهی ارتش رژیم اسرائیل معروف است، در این زمینه به حمایت از نتانیاهو برخاست و حمله زمینی به غزه را یک «تله بزرگ» دانست که خسارات هنگفتی را به‌همراه خواهد داشت و یک جنگ منطقه‌ای ویرانگر را شعله‌ور می‌کند.

    موافقان حمله زمینی به غزه مغرور هستند

    وی با اشاره به این که اسرائیل برای این جنگ آماده نیست، افراد حامی این حمله را  «متکبر و مغرور» توصیف کرد که جنگ را نمی‌فهمند و نمی‌دانند چگونه پیروز بیرون بیایند.

    ژنرال اسحاق بریک (75ساله) پس از 34 سال خدمت در سال 1999 میلادی با درجه سرلشکری ​​به خدمت نظامی خود پایان داد. وی در آخرین سمت خود یکی از اعضای ریاست ستاد ارتش و رئیس سابق کمیته شکایات ارتش اسرائیل بود. وی پس از ترخیص از خدمت به تحقیق در مورد شرایط ارتش اسرائیل پرداخت و نسبت به بسیاری از جنبه‌های نقص، اسراف و فساد در آن هشدار داد.

    در ابتدا او این کار را در اتاق‌های بسته انجام داد، اما از سال 2011 میلادی، زمانی که نتانیاهو با ارتش بر سر موضوع حمله به ایران به توافق نرسید، شروع به نوشتن در روزنامه‌های راست‌گرا کرد و فرماندهی ارتش را به کنار گذاشتن دکترین رزمی و ناتوانی در آماده‌سازی ارتش به‌شکل واقعی برای جنگ متهم کرد.

    گروه راست‌گرایان افراطی او را “پیامبر خشم” نامیدند؛ زیرا او حمله جنبش حماس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را پیش‌بینی کرده بود و امروز نیز حمله مشابهی از سوی ده‌ها هزار مبارز فلسطینی به شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین کرانه باختری را پیش‌بینی کرده است.

    بریک همچنین، برکناری فوری فرمانده تیپ جنوبی ارتش رژیم اسرائیل و ممانعت وی از فرماندهی ارتش در جنگ و رئیس بخش اطلاعات نظامی به‌دلیل مسئولیت آن‌ها در قبال شکست بزرگی که حمله حماس آن را ممکن کرد، خواستار شد.

    بریک: فرماندهان ارتش از حمله حماس باخبر بودند

    وی در یک جلسه طولانی با سردبیران شبکه 14 تلویزیون وابسته به جناح راست و حامی نتانیاهو گفت: «فرمانده تیپ جنوبی ارتش اسرائیل و رئیس بخش اطلاعات نظامی حداقل یک روز قبل از حمله حماس و دقیقاً شب حمله، یعنی چندین ساعت قبل از حمله، دو اخطار دریافت کردند که جنبش حماس برای جنگ آماده می‌شود، اما آن‌ها تذکری به رئیس ستاد ندادند و رئیس بخش اطلاعات نظامی در شهر “ایلات” اسرائیل در حال استراحت ماند».

    بریک: سربازان ما در خواب سلاخی شدند

    بریک افزود: «ما در ارتش عادت داریم هر روز صبح زود برای تمرین صبحگاهی بیدار شویم، چیزی شبیه نمایش قدرت، اما سربازان ما خوابیدند و این آموزش را انجام ندادند. حداقل 70 سرباز از تیپ “گیواتی” هنگام خوابیدن روی تخت در اردوگاه‌ها سلاخی شدند، این رفتار بدی است و شامل تخلف شدیدی است که به‌قیمت جان افراد زیادی تمام شد، فرمانده مسئول این شکست چگونه می‌تواند جنگ بعدی را فرماندهی کند؟ چگونه وجدان او می‌تواند این بار سنگین را تحمل کند؟ چگونه می‌تواند بجنگد در حالی که این بار سنگین را بر دوش می‌کشد؟ اگر می‌توانست ارتش چگونه می‌تواند بپذیرد که چنین فرماندهی با این بار [مسئولیت] در جایگاه خود بماند؟

    حذف حماس چالش بزرگی برای تل‌آویو است

    بریک درباره حمله زمینی احتمالی به غزه نیز گفت: «تصمیم ما برای حذف [حماس] یک چالش بزرگ است که در تاریخ ما بی‌سابقه است. دو میلیون نفر انسان در اطراف آن‌ها هستند که رنج می‌برند و علیه ما فریاد می‌زنند و فریاد آنها باید علیه حماس شود. حدود 40 هزار مرد مسلح با فرماندهان خود داخل تونل‌های زیرزمینی حضور دارند. آن‌ها برای تهاجم اسرائیل به‌خوبی آماده شده‌اند و مقادیر زیادی مواد منفجره، مین و کمین آماده کرده‌اند».

    وی اضافه کرد: «در صورت ورود نیروهای پیاده اسرائیلی، غافلگیری در انتظار آن‌ها خواهد بود تا در شرایطی که شبه‌نظامیان حماس بهتر از ما می‌دانند، درگیر شوند و به مواضع خود بازگردند و دوباره با ما مقابله کنند، خسارات سنگینی بین ما خواهد بود. من نمی‌گویم که از بین بردن تونل‌ها دست برداریم، می‌خواهم به آنها بپردازم، اما این درمان زمان می‌برد، نه هفته‌ها، نه یک یا دو ماه، بلکه چندین ماه».

    درگیری با حزب‌الله تله است/ کرانه باختری در کمین ماست

    او در مورد درگیری با حزب‌الله در جبهه شمالی نیز گفت: «اگر الآن وارد غزه شویم وارد جنگ منطقه‌ای می‌شویم و نه‌فقط با حزب‌الله و نه‌فقط در شمال. جبهه‌ای در کرانه باختری منفجر خواهد شد. ده‌ها هزار فلسطینی مسلح در کرانه باختری به شهرک‌های یهودی‌نشین آنجا حمله خواهند کرد و داخل اسرائیل احتمال حملات مشابه عرب‌های اسرائیل به شهرهای یهودی همجوار وجود دارد یا حداقل آن‌ها برای تظاهرات بیرون خواهند آمد».

    از 15 شهریور که گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس عملیات تلافی‌جویانه طوفان الاقصی را در واکنش به حملات صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و ساکنان فلسطینی شهر قدس  اشغالی آغاز کردند، رژیم اسرائیل با شکست بی‌سابقه  اطلاعاتی و نظامی قصد دارد این شکست را با کمک آمریکا و متحدانش جبران کند و علی‌رغم کشتار نزدیک به 5000 هزار نفر در مدت 17 روز، درصدد است به‌صورت زمینی به این منطقه درمحاصره و محروم از آب و برق و سوخت حمله کند،
    با این حال هشدارها و وضعیت منطقه‌ای و جهانی کنار اختلاف بسیار شدید بین نتانیاهو و فرماندهان ارتش به‌حدی است که آن‌ها در این حمله تردید دارند و امروز و فردا می‌کنند و آن را به تعویق می‌اندازند.

    هفدهمین روز طوفان الاقصی| بیش از 400 شهید در 25 کشتار دسته‌جمعی/ موافقت تل‌‌آویو با درخواست واشنگتن برای تعویق حمله زمینی به غزه
    حماس: آمادگی مقابله با هرگونه حمله زمینی به غزه را داریم
    عطوان: جنگ زمینی در غزه مقدمه نابودی اسرائیل است/ صحنه فرار آمریکایی‌ها از کابل در فرودگاه تل‌آویو تکرار می‌شود

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا