اخبار روز

گلایه دانشجویان ایثارگر به عدم تمکین بنیاد شهید به رأی دیوان عدالت – بلادنیوز

  • گلایه دانشجویان ایثارگر به عدم تمکین بنیاد شهید به رأی دیوان عدالت – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، با توجه به عدم اجرای ماده 66 قانون جامع ایثارگران توسط بنیاد شهید، ماه‌ها است که تعداد زیادی از دانشجویان ایثارگر دچار سردرگمی شدند و تعدادی از آنها به دیوان عدالت اداری شکایت کردند تا تکلیفشان در پرداخت شهریه مشخص شود.

    دیوان عدالت نیز چنین تصمیم‌گیری‌ای را با توجه به رعایت نکردن مقررات اساساً خارج از صلاحیت بنیاد شهید اعلام کرد و در بخشی از این رأی آورد: «بر مبنای تبصره ماده 66 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب سال 1391 با اصلاحات و الحاقات بعدی مقرر شده است که: «تعیین رشته‌های تحصیلی مورد نیاز، نوع، میزان و شرایط پرداخت هزینه شهریه دانشجویی به موجب آیین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط بنیاد و با همکاری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید» و از این رو اساساً وضع مقرره مورد اعتراض خارج از حدود صلاحیت و اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران است.»

    لغو اجرای ماده 66 قانون جامع ایثارگران توسط بنیاد شهید، بی قانونی است؟

    یکی از دانشجویان ایثارگر نیز در گفت‌وگو با بلادنیوز، می‌گوید: حتی اگر بنیاد بخواهد در اجرای قانون تغییری ایجاد کند و مصوبه دیگری بدهد، بنابر قانون، باید با هماهنگی و تصمیم‌گیری همه دستگاه‌هایی باشد که در این امر دخیل هستند. همچنین تغییراتی که اعمال می‌شود باید در دفترچه کنکور آورده شود تا دانشجو پیش از ورود به دانشگاه از آن مطلع شود. نه اینکه بنیاد شهید سر خود مصوبه‌ای را به دانشگاه‌ها ابلاغ کند و ما بعد از ورود به دانشگاه، زمانی که می‌خواهیم شهریه را پرداخت کنیم از آن با خبر شویم.

    یکی دیگر از این دانشجویان می‌گوید: ما به دیوان عدالت شکایت کردیم و الآن تکلیف مشخص است و بنیاد موظف به اجرای ماده 66 قانون جامع ایثارگری است به همان شکلی که وضع شده است اما بنیاد به اجرای آن تمکین نکرده است.

    خبرنگار خبرگزاری بلادنیوز برای پیگیری این مشکل و شنیدن نظر مسئولان بنیاد شهید در این خصوص با صابریان مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران تماس گرفت اما تا کنون موفق به صحبت در خصوص این ابهام در اجرای قانون نشده است.

    انتهای پیام/؛

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا