اخبار روز

خبر فوری از همسان سازی حقوق بازنشستگان + جزییات تکمیلی – بلادنیوز

  • خبر فوری از همسان سازی حقوق بازنشستگان + جزییات تکمیلی – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوز محسن زنگنه، نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، در برنامه «تهران ۲۰» در روز ۱۹ دی، در خصوص افزایش حقوق شاغلان و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان عنوان کرد: به موجب افزایش حقوق سالانه شاغلین به میزان بیشتری نسبت به حقوق بازنشستگان، در برخی حوزه‌ها اختلاف زیادی بین این دو سطح اجتماعی ایجاد شده است. در راستای رویکرد حمایتی دولت و مجلس نسبت به بازنشستگان، جلساتی با کانون‌های بازنشستگی در راستای ارتقا سطح معیشت و همسان‌سازی حقوق آنها با شاغلین ترتیب داده شده است.

    متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان موضوعی است که بر اساس مقاطع زمانی اجرای برنامه هفتم مورد توجه و اجرا قرار خواهد گرفت. متناسب‌سازی حقوق بر اساس شکاف پرداخت و هر دستگاه متفاوت و برنامه‌ریزی شده خواهد بود.

    میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳، که معمولا در اسفند ماه واریز می‌شود، به میزان مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری است.

    معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان عنوان کرد که حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری باید به صورت ۹۰ درصد شاغلان همتراز پرداخت شود که در سال اول ۴۰ درصد، در سال دوم ۷۰ درصد و در سال سوم برنامه ۱۰۰ درصد این ۹۰ درصد پرداخت خواهد شد. او در ادامه به بودجه مورد نیاز در سال اول اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ علاوه بر بودجه جاری، فقط برای اجرای متناسب‌سازی به ۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که در مجموع پنج سال (برنامه هفتم توسعه)، مبلغی معادل بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار را شامل می‌شود.

    آخرین اطلاعات رسمی از وضعیت افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان نشان می‌دهد که سال آینده حقوق آنها به صورت پلکانی رشد خواهد کرد که حداکثر ۲۰ درصد است.

    به منظور اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، در بند (س) تبصره (۶) لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ منابع لازم از محل افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده پیش‌بینی و از سوی دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است که در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ نیز به تصویب رسیده است. منابع حاصل از این بند در سال ۱۴۰۳ حداقل معادل ۵۰ همت (هزار میلیارد تومان) است که صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان همطراز خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا