اخبار روز

رسانه صهیونیستی: اسرائیل به زودی مجبور به پذیرش آتش‌بس در غزه می‌شود/ به هیچ یک از اهداف خود نرسیدیم – بلادنیوز

  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل به زودی مجبور به پذیرش آتش‌بس در غزه می‌شود/ به هیچ یک از اهداف خود نرسیدیم – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، در میان هشدارهای مکرر محافل و کارشناسان و نیز مسئولان سابق و کنونی رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای سنگین جنگ غزه برای این رژیم و تاکید بر لزوم طولانی نکردن جنگ، روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در مقاله‌ای اعلام کرد که نبرد 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) سخت‌ترین و تلخ‌ترین فاجعه برای اسرائیل از زمان تاسیس آن تاکنون بود و این روز برای ما هیچ تاریخ پایانی ندارد.

    7 اکتبر تلخ‌ترین فاجعه را برای اسرائیل رقم زد

    این رسانه صهیونیستی در مقاله خود به قلم «ناحوم بارنیا» اعلام کرد، صبح روز 7 اکتبر مقاومت فلسطین عملیاتی را آغاز کرد که سخت‌ترین و تلخ‌ترین فاجعه برای اسرائیل از زمان تاسیس آن بود و میزان وحشت و ابعاد خساراتی که به اسرائیل در این عملیات وارد شده است قابل تصور نیست. شاید تفاوت بین حادثه و فاجعه در همین باشد. شما بعد از یک حادثه می‌توانید به شرایط قبل از آن برگردید اما این امکان هنگام وقوع یک فاجعه وجود ندارد و باید فکر دیگری برای مسیر خود بکنید.

    نویسنده مذکور صهیونیست ادامه داد، شکست در عملیات 7 اکتبر بر سر اعضای شورای جنگی اسرائیل سایه افکنده و در مقایسه با کابینه جنگی که در زمان جنگ اکتبر 1973 تشکیل شده بود، کابینه جنگی کنونی اسرائیل فاقد هماهنگی است. «گلدا مئیر» نخست‌وزیر وقت اسرائیل و «دیوید الیزار» رئیس ستاد ارتش اسرائیل در آن زمان فکر نمی‌کردند که «موتی اشکنازی» (افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی) اقدام به اعتراض کرده و بعد از آن یک کمیته تحقیق تشکیل شود و مرحله‌ای آغاز گردد که با سقوط کابینه وقت اسرائیل به پایان برسد.

    بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی و «هرتزی هالیوی» رئیس فعلی ستاد ارتش اسرائیل نیز همه این‌ها را می‌دانند و نتانیاهو در تلاش برای جلوگیری از اتفاقی است که نمی‌توان مانع آن شد.

    چه کسانی مسئول شکست اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی هستند؟

    ناحوم بارنیا درباره لیست مقامات سیاسی و نظامی صهیونیست که در شکست رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی نقش دارند گفت، این لیست را می‌توان با ارتش اسرائیل، رئیس ستاد کل ارتش، رئیس امان، فرمانده جبهه و فرمانده لشکر که غایب هستند و نیز با رئیس شاباک تکمیل کرد. شاید بهتر باشد برای تبیین این شکست از مقامات ارشد سیاسی شروع کنیم که شامل نتانیاهو و «یوآو گالانت» (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) هستند. این لیست شامل بنی گانتس و گادی ایزنکوت نیز می‌شود؛ کسانی که در دوره‌ای که رئیس ستاد ارتش بودند تصورات غلطی از حماس و «یحیی السنوار» رئیس این جنبش و امنیت شهرک‌های اسرائیلی ارائه دادند و این تصورات غلط از دوره آنها ریشه دواند.

    در ادامه این مقاله تاکید شده است، همه این مقامات اسرائیلی به مسئولیت خود در این شکست اعتراف کردند؛ به جز نتانیاهو که هیچ چیزی نمی‌گوید. ارتش اسرائیل اکنون در حال مسابقه با زمان است. در این هفته نتانیاهو به خود می‌بالید که ژنرال‌هایی از سراسر جهان آمده‌اند تا از دستاوردهای «شگفت‌انگیز» اسرائیل در جنگ چیزی یاد بگیرند اما واقعیت آن است که این ژنرال‌ها آمده بودند تا پاسخ سوالات خود درباره معمایی که یک ماه است همه سیستم‌های نظامی و سیاسی جهان را به خود مشغول کرده است بگیرند.

    هیچ چشم‌اندازی برای تحقق هیچ یک از اهداف اسرائیل در جنگ غزه وجود ندارد

    نویسنده مذکور اسرائیلی در ادامه تصریح کرد، خلاصه این معما این است: چگونه چنین ارتش مجهز و آموزش‌دیده‌ای در عملیات 7 اکتبر شکست خورد؟ پیروزی برای اسرائیل در جنگ کنونی غزه یعنی بازگرداندن همه اسرا، نابودی کامل حماس، حذف حزب‌الله از منطقه مرزی در جبهه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی)، بازسازی فوری شهرک‌ها و تامین امنیت شهرک‌های متروکه. اما حقیقت آن است که هیچ چشم‌اندازی برای تحقق هیچ یک از این اهداف وجود ندارد.

    دست و پا زدن‌های نتانیاهو برای کسب یک پیروزی «غیرواقعی» در غزه
    تحلیل‌گران اسرائیلی: نتانیاهو به دستاوردهای جنگ مباهات می‌کند اما واقعیت روی زمین چیز دیگری است
    افزایش تلفات صهیونیست‌ها به 35 نفر از آغاز جنگ زمینی در نوار غزه/ هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

    نویسنده یدیعوت آحارانوت در ادامه به پیشرفت و توسعه محور مقاومت در سال‌های اخیر اشاره و تاکید کرد، در برابر این میزان از رشد و پیشرفت محور مقاومت، اسرائیل به آمریکا و «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور نیاز دارد؛ درحالی که قبلا تا این حد به آنها نیاز نداشت. درحالی که اسرائیل همیشه در حاشیه کار می‌کرد، ایرانی‌ها بر پایه و بنیاد کار می‌کردند از جمله در زمینه پروژه هسته‌ای و تقویت محور مقاومت که از تهران آغاز شده و به دمشق و بیروت و صنعا و غزه رسیده است. علاوه بر آن ایرانی‌ها به شکل پایه‌ای روابط خود را با مسکو نیز تقویت کرده‌اند.

    در ادامه این مقاله به اظهارات رهبران حماس مبنی بر اینکه عملیات طوفان الاقصی مجددا مسئله فلسطین را به راس اولویت‌های جهانی برگردانده است اشاره شده و آمده است، فلسطینی‌ها در تحقق این هدف موفق شدند. در این میان بایدن تحت فشار شدید افکار عمومی قرار دارد و تصاویر ویرانی‌های غزه ناشی از حملات اسرائیل، بایدن را در معرض انتقاد تند جناح چپ دموکرات‌ها قرار می‌دهد. در میان همه این‌ها یوآو گالانت از تصمیمات دشواری که باید کابینه اتخاذ کند می‌گوید اما هیچ توضیحی درباره تصمیماتش نمی‌دهد و نمی‌گوید واقعا چه منظوری دارد.

    اسرائیل به زودی مجبور به پذیرش آتش‌بس می‌شود

    بر اساس این مقاله، در همین حال نگرانی فزاینده‌ای میان اسرائیلی‌ها نسبت به سرنوشت اسرایی که در دست مقاومت فلسطین هستند وجود دارد؛ ضمن اینکه شماری از آنها در بمباران‌های اسرائیل علیه غزه کشته شدند. واقعیت آن است که اسرائیل ظرف یک یا حداکثر دو هفته مجبور به پذیرش آتش‌بس خواهد شد.

    ناحوم بارنیا، نویسنده این گزارش در پایان به وضعیت نابسامان شهرک‌های صهیونیست‌نشین بعد از عملیات طوفان الاقصی اشاره و اعلام کرد که این شهرک‌ها در نتیجه اختلافات و کشمکش‌های داخلی از هم پاشیده‌اند و چند پاره شده‌اند؛ به طوری که گاهی مداخله پلیس برای کاهش تنش‌ها لازم است. همچنین خلأ مدیریت نیز به شدت احساس می‌شود و مقامات خیلی کند و ضعیف و گاهی خصمانه رفتار می‌کنند. وضعیت شهرک‌ها بسیار وخیم بوده وترمیم ویرانی‌های به جا مانده از 7 اکتبر سال‌ها طول می‌کشد.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا