اخبار روز

۸۶ درصد آمریکایی‌ها بایدن را برای ریاست جمهوری دوباره خیلی پیر می‌دانند – بلادنیوز

  • ۸۶ درصد آمریکایی‌ها بایدن را برای ریاست جمهوری دوباره خیلی پیر می‌دانند – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، براساس نتایج نظرسنجی های جدید صورت گرفته توسط شبکه ای‌بی‌سی و موسسه تحقیقاتی ایپسوس، 86 درصد آمریکایی ها معتقدند جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا برای تصدی دوباره سمت ریاست جمهوری و بقا در کاخ سفید، بسیار پیر است.

    بر این اساس، 59 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، بر این باورند جو بایدن دموکرات و دونالد ترامپ جمهوری خواه برای حضور در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری بسیار پیر هستند.

    انتشار نتایج این نظرسنجی در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا در حال حاضر 81 ساله است و اگر بار دیگر به کاخ سفید راه یابد، در پایان دوران ریاستش، 86 ساله خواهد بود که این رکوردی بی سابقه در تاریخ آمریکا محسوب می شود.

    دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان نیز در حال حاضر 77 ساله است و از شانس بالایی برای کسب نامزدی حزب و شکست جو بایدن برخوردار است.

    دو روز پیش کاخ سفید گزارش بازپرس ویژه وزارت دادگستری درباره حافظه ضعیف جو بایدن را نادرست خواند و آن را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

    رابرت هار بازپرس ویژه وزارت دادگستری در گزارشی جو بایدن را در پرونده نگه داری اسناد محرمانه متهم نشناخت و او را مردی مسن با حافظه‌ای ضعیف خواند.

    در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست. ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و تاکنون در هیچ یک از این پرونده ها گناهکار شناخته نشده است.

    اما دونالد ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

    اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

    این در حالی است که دونالد ترامپ روز 23 ژانویه در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت نیوهمپشایر رقیب خود نیکی هیلی را شکست داد و پیروز این ایالت شد.

    ترامپ همچنین در 15 ژانویه اولین رقابت درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت آیووا برای انتخابات 2024 را به سود خود به پایان رساند و در این میدان مهم انتخاباتی با فاصله چشمگیری نسبت به سایر رقبای خود پیروز شد.

    وی علاوه بر این، در 9 فوریه، سومین عرصه رقابت درون حزبی در ایالت نوادا و جزایر ویرجین را با پیروزی به پایان رساند تا یک گام دیگر به کسب نامزدی حزب نزدیک شود.

    چندی قبل جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها برای انتخابات 2024، با کسب بیش از 96 درصد آرا، اولین رقابت درون حزبی در ایالت کارولینای جنوبی را با پیروزی قاطع به پایان رساند.

    این در حالی است که نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها نشان می دهد در یک رقابت فرضی بین جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهور خواهان، ترامپ با 2/2 درصد نسبت به بایدن پیشتاز است.

    انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی ها هستند.

    کاخ سفید گزارش وزارت دادگستری درباره بایدن را نادرست خواند
    حضور اوباما و کلینتون در مراسم جمع آوری کمک‌های مالی برای کمپین بایدن

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا