اخبار روز

پردیس افکاری و پرویز ربیعی در خانه هنرمندان به خاک سپرده شدند – بلادنیوز

  • پردیس افکاری و پرویز ربیعی در خانه هنرمندان به خاک سپرده شدند – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، امروز دو هنرمند یکی در عرصه بازیگری و دیگری در دوبله به خاک سپرده شدند. جامعه هنری چه بازیگران و کارگردانان و تهیه‌کنندگان و چه صداهای ماندگار در قطعه هنرمندان گردهم آمدند تا آخرین وداع را با پردیس افکاری بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون و از طرفی دیگر با پرویز ربیعی دوبلور شناخته شده داشته باشند. 

    مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری این بازیگر، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

    در این مراسم، مجید جعفری کارگردان تئاتر، محسن شایان‌فر تهیه‌کننده، نسرین نکیسا بازیگر، حامد نصرآبادیان هنرمند پانتومیم، علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما و محمد نجفی همسر او و کارگردان درباره پردیس افکاری صحبت کردند. 

    اما شاید نقطه جالب آیین خاکسپاری او دل‌نوشته خودش باشد؛ افکاری در دل‌نوشته‌ای که برای روز سینما نگاشته بود، آورده بود: در زمان ترک دنیا باید چیزی ارزشمند به یادگار بگذاریم. دلم می‌خواهد وقتی دوستانم از من یاد می‌کنند، بگویند یادش خوش! پردیس همیشه هوای ما را داشت و همیشه ما را شاد می‌کرد و هرگز از تلخی‌ها و غم و غصه‌هایش چیزی نمی‌گفت. دلم می‌خواهد به یاد خنده‌هایم، اشک‌هایشان به خنده تبدیل شود و خوش و خرم روزگار بگذرانند و زندگی کنند.

    همچنین مطلب دیگری را هم که افکاری، درباره مادرش نوشته بود، خوانده شد. قرار است مراسم ترحیم این بازیگر فقید روز پنجشنبه 10 اسفندماه در مسجدالرضا برگزار شود.

    کلاس درس خانم‌های بازیگر برای فعالان حوزه خانواده

    پیکر پرویز ربیعی در جوار احمد رسول‌زاده آرام گرفت

    مراسم تشییع و خاکسپاری پرویز ربیعی از دوبلورهای باسابقه کشورمان صبح دوشنبه با حضور خانواده و جمعی از پیشکسوتان و دوستداران و اهالی دوبله در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار و پیکر این هنرمند در جوار احمد رسول‌زاده دیگر دوبلور فقید ایرانی آرام گرفت.

    منوچهر والی‌زاده، جواد پزشکیان، علی همت مومیوند، شهراد بانکی، حسین خدادبیگی، علی منانی، رضا الماسی، کسری کیانی، زهره شکوفنده، ناهید امیریان، مهین برزویی، مهوش افشاری، مریم رادپور، مهتاب تقوی، حسین سرآبادانی، مهسا عرفانی، سعید عابدی، فرشید شکیبا، علی دهکردی، پویا فهیمی، علیرضا ناصری، علیرضا باشکندی، آزیتا یاراحمدی، و همچنین برخی از پرسنل واحد دوبلاژ سازمان صداوسیما در مراسم تشییع و خاکسپاری پرویز ربیعی حاضر شدند.

    پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله پنجم اسفند ماه در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن 84 سالگی درگذشت. ربیعی از مهمترین گویندگان نقش‌های مکمل در تاریخ دوبله ایران است و در ارائه شخصیت‌ها و تیپ‌های مختلف و متضاد مهارت داشت.

    صدای ربیعی را در فیلم‌های مختلف به جای بازیگرانی مانند جورج سی اسکات در «بیلیارد باز»، استیو مک کوئین در «دزدی سنت لویی»، دیوید چیانگ در «مبارزی از شان تونگس»، فردریک فورست در «اینک آخر الزمان» و آثاری مانند «پسر شجاع» به جای شخصیت پدر پسر شجاع، «جنگجویان کوهستان»به جای شخصیت کائوچیو، کارتون «بینوایان» به جای ژاور و خیلی از آثار مطرح سینمایی دیگر شنیده‌ایم.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا