اخبار روز

مستند ” آیت الله بی عمامه ” در روایت فتح تولید شد – بلادنیوز

  • مستند ” آیت الله بی عمامه ” در روایت فتح تولید شد – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، این مستند که به سفارش بسیج رسانه کشور و به کارگردانی حمیدرضا بنایی تولید شده است در مصاحبه با همرزمان، نزدیکان و خویشاوندان  شهید مغفوری ابعاد گوناگون زندگی و دوران مبارزات این شهید را به تصویر کشیده است.

    عبدالمهدی مغفوری در روز پنجم بهمن ماه 1335 در روستای سرآسیاب فرسنگی شهر کرمان متولد شد و در جبهه جنوب در منطقه دشت عباس با سمت مسئول تبلیغات لشکر 41 ثارالله به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی مشغول فعالیت شد.

    مستند «ایساتیس» رونمایی شد/ ورهرام: ما مستندسازها حتی جگرکی هم نمی‌توانیم بزنیم!

    در سال 1363 به فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان سیرجان منصوب شد و در طول دو سال خدمت، تحولات بسیار چشمگیری در سطح شهر سیرجان ایجاد کرد. او مدتی در کردستان بود.

    در سال 1364 در عملیات «والفجر 8»  به دلیل بمباران‌های شیمیایی دشمن بعثی از ناحیه کمر و پا به شدت مجروح می‌شود و در همین زمان مسئولیت واحد بسیج سپاه پاسداران استان کرمان را می‌پذیرد. در عملیات کربلای 4 هم علاوه بر سخنرانی، کارهای ستادی ، تجهیز نیروها ، پشتیبانی ، خدمت رسانی و هدایت آنها تا منطقه عملیاتی فعالیت‌های بسیار زیادی داشت.

    مسئولیت او در این عملیات تجهیز و هدایت قایق‌ها تا نزدیک منطقه عملیاتی «کربلای 4» بود و از آنجا که این عملیات با سختی و دشواری روبرو شد مجبور به بازگشت به خرمشهر شدند و سرانجام در حالی که معاونت ستاد لشکر 41 ثارالله را بر عهده داشت در همین عملیات در اثر بمباران منطقه توسط هواپیماهای دشمن، به شهادت رسید.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا