اخبار روز

روایاتی که می‌تواند خواب را از چشمان مؤمنین ببرد – بلادنیوز

  • روایاتی که می‌تواند خواب را از چشمان مؤمنین ببرد – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، محمود مطهری‌نیا عضو هیئت علمی گروه معارف دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه مهدویت و آخرالزمان در نشست صد و پنجاه و نهم مؤسّسة فرهنگی هنری موعود عصر(عج) گفته است: دنیای آینده تصویر شده در آئینه روایات آخر الزّمان اسفبار است و «اگر ایمان داشته باشیم که روایات آخرالزّمانی محقّق خواهند شد، خواب از چشمان ما خواهد رفت.»

    او سپس از بی‌توجهی مسئولان به این روایات انتقاد کرده و افزوده است: اگر در این سال‌ها مسئولان فقط به یک روایت از این دریای روایات توجه کرده‌ بودند، امروز وضعیت مؤمنان به این صورت نبود و آن روایت این است که «در آخرالزّمان وضعیت به گونه‌ای می‌شود که نگه داشتن ایمان در قلب سخت تر از نگه داشتن آتش در دست است.» یا اینکه در روایات تعبیر شده است که «پس از صیحه جبرئیل امین سجده به جای بیاورید و به اندازه یک سال آذوقه تهیه کنید. بدانید که با قحطی، گرانی و کمبود امکانات رو به رو خواهید شد.»

    در ماه‌های پایانی پیش از ظهور امام زمان(عج)چه حوادثی رخ می‌دهد؟

    این استاد تاریخ و تمدن اسلام کارکرد نشانه‌های ظهور را همانند تابلوهای راهنما در مسیر جاده دانسته و گفته است: نشانه‌ها ما را راهنمایی می‌کنند، به شرط آنکه بتوانیم تابلوها را بخوانیم! روایات نشانه‌های ظهور الزاما به معنای نزدیک بودن ظهور نیست؛ برخی از مواقع هشدارهایی از آینده است. برای نمونه حمله مغول‌ها در روایات پیش بینی شده.

    وی سپس هشدار داده است که «آیا مردم و مسئولان ما از روایات باخبرند که بتوانند به آن عمل کنند و اگر باخبر هستند، آیا راهی که در پیش روی خود قرار داده‌ایم، راهی است که توصیه اهل بیت(ع) در این دوره و زمانه است؟!»

    مطهری به سوء استفاده یهود و غرب از این روایات اشاره کرده و افزوده است: داعش را درست مشابه روایات سفیانی به تصور کشیدند و راه اندازی کردند تا بدین وسیله بتوانند با جعل نشانه‌ها، ظهور را نیز جعل کنند؛ امّا و مکرو و مکر الله، والله خیر الماکرین!

    وی «دلگرمی» را از دیگر کارکردهای آگاهی از نشانه‌های ظهور دانسته و افزوده است: وقتی پیش‌بینی ائمّه(ع) در مقابل چشمان فرد به تصویر کشیده می‌شود، سبب تقویت ایمان و باور فرد می‌شود.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا