اخبار روز

بارش برف و باران در ایران | ورود سامانه بارشی جدید به کشور – بلادنیوز

  • بارش برف و باران در ایران | ورود سامانه بارشی جدید به کشور – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از همشهری؛ امروز پنجشنبه (۲۴ اسفند) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. با این حال در شهرهای صنعتی از جمله تهران، اصفهان، اراک و کرج افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به ویژه برای ساعات صبح رخ می‌دهد.

    کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: «در حالی که امروز جوی آرام را می‌گذرانیم، فردا جمعه (۲۵ اسفند) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود. شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب غرب کشور بارش خواهند داشت.»

    فریبا گودرزی افزود: «تقویت سامانه بارشی در روز شنبه (۲۶ اسفند) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز، استان‌هایی مثل گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران سبب بارش باران، وزش باد شدید موقتی و گاهی رگبار و رعد و برق می‌شود. در ارتفاعات نیز بارش برف را شاهد خواهیم بود.»

    به گفته گودرزی، به تدریج اواخر وقت شنبه (۲۶ اسفند) این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود و از روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهد داشت.»

    کارشناس سازمان هواشناسی کشور در ادامه وضعیت جوی تهران پرداخت و افزود: «برای پایتخت، وزش باد ملایم عصرگاهی پیش‌بینی می‌شود. در برخی نقاط استان تهران نیز غبار محلی مشاهده می‌شود. این شرایط تا فردا جمعه (۲۵ اسفند) برای تهران ادامه دارد. از روز شنبه (۲۶ اسفند) افزایش باد، رگبار و گاهی رعد و برق برای تهران پیش‌بینی می‌شود که هوای تهران را مطلوب می‌کند. بیشینه دمای تهران ۱۶ درجه و کمینه دمای تهران ۸ درجه سانتی‌گراد است. روند دمایی در روزهای آینده برای تهران افزایشی است.»

    سردترین ایستگاه هواشناسی کشور همچنان دیزین بالا در استان البرز با دمای ۱۳ درجه زیر صفر است. ایستگاه توچال در استان تهران ۱۰ درجه زیر صفر، بلداجی در استان چهارمحال و بختیاری ۱۰ درجه زیر صفر و گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی کشور بستک در استان هرمزگان ۳۱ درجه سانتی‌گراد و بندر خمیر در استان هرمزگان و راسک در استان سیستان و بلوچستان ۳۰ درجه سانتی‌گراد است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا