اخبار روز

اردوغان: حماس برای مردمش می‌جنگد و تروریست نیست – بلادنیوز

  • اردوغان: حماس برای مردمش می‌جنگد و تروریست نیست – بلادنیوز

     به گزارش بلادنیوز به نقل از دانشجو، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست مشترک خبری با کریاکوس میچوتاکیس، نخست وزیر یونان در مجتمع ریاست جمهوری بش تپه آنکارا گفت: اتفاق‌نظر ما با یونان در زمینه مبارزه با تروریسم در حال تقویت است. ما قبول داریم که در آینده منطقه ما، جایی برای گروه‌های تروریستی وجود ندارد.

    اردوغان درباره وضعیت اقلیت ترک در یونان گفت: انتظار داریم فضای مثبت در روابط ما، به رعایت حقوق اقلیت ترک و هم تباران‌مان در یونان کمک کند.

    وی اظهار داشت: پیدا کردن راه حل عادلانه و دائمی برای مساله قبرس بر اساس واقعیات موجود در جزیره مهم است. چنین اقدامی ثبات و صلح منطقه ما را تقویت خواهد کرد.

    اردوغان در بخشی از سخنان خود به ادامه حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه اشاره و تاکید کرد: ما به عنوان ترکیه به تماس‌های دیپلماتیک خود با عزم راسخ برای وادار کردن اسرائیل به قبول آتش‌بس و به رسمیت شناختن کشور فلسطین ادامه خواهیم داد.

    وی خاطرنشان کرد: جامعه جهانی به ویژه کشورهای غربی باید صدای خود را در برابر کشتار بیش از ۳۵ هزار غیرنظامی بی‌گناه فلسطینی بلندتر کنند.

    رئیس جمهور ترکیه با اعتراض به یونان که حماس را یک گروه تروریستی می‌نامد گفت: حماس یک گروه مقاومت است که اراضی آن از سال ۱۹۴۷ اشغال شده و پس از اشغال این اراضی، از اراضی خود محافظت می‌کند. من حماس را یک گروه تروریستی نمی‌دانم، برعکس، من حماس را یک گروه مقاومت می‌بینم که برای حفاظت از سرزمین خود و مردم خود مبارزه می‌کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا