اخبار روز

واریز وام اشتغال ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون برای همه جوانان + نحوه دریافت و لینک ثبت نام – بلادنیوز

  • واریز وام اشتغال ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون برای همه جوانان + نحوه دریافت و لینک ثبت نام – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از صداو سیما، مجتبی تاجیک سرپرست اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان در گفتگو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، هدف از ایجاد تسهیلات اشتغالزایی جوانان دربانک قرض الحسنه رسالت را اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: این اشتغال در قالب الگوی تعالی اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت صورت خواهد گرفت. همچنین تسهیلات اشتغالزایی به جوانان از طریق نامه فی مابین وزارت ورزش و جوانان و بانک قرض الحسنه رسالت پرداخت می‌شود.

    تاجیک درباره اجرای سیاست‌های حمایت از تولید و اشتغال گفت: این اهداف با استفاده از ظرفیت “همیاری اجتماعی قرض الحسنه و کار آفرینی اجتماعی” در دستور کار قرار می‌گیرد، مبلغ وام هم بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلون تومان است.

    وی با اشاره به فرآیند تشکیل پرونده ادامه داد: این جریان شامل ۴ مرحله است که شامل مراجعه به معاونت امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان، معرفی افراد به بانک قرض الحسنه رسالت، ساماندهی افراد در هسته‌های کارآفرینی تخصصی بانک قرض الحسنه رسالت و تشکیل پرونده تعریف می‌شود. همچنین مرحله نهایی پس از تشکیل پرونده پرداخت تسهیلات است.

    سرپرست اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان افزود: در ۲۲ استان کشور مراجعه به معاونت امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان امکان پذیر است. آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان وبلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان و کرمانشاه در فهرست این استان‌ها قرار دارند.

    تاجیک با تاکید روی شرایط وام گیرندگان تشریح کرد: جوان متقاضی باید بومی استان باشد که تشخیص این موضوع بر عهده کارگروه هماهنگی استان است. همچنین علاوه یر این که تمام متقاضیان باید در بازه سنی ۱۸ لغایت ۳۵ باشند، جوان متقاضی باید عضو هسته کار آفرینی اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت شود. استفاده از وام‌های موضوع قرارداد صدرالاشاره نیز برای شاغلین در بخش‌های دولتی و نهادهای عمومی و افرادی که پیش از این وام اشتغال از سازمان حامی دریافت نموده و هنوز تسویه نکرده‌اند، امکان پذیر نیست.

    وی با بیان این که افتتاح حساب قرض الحسنه در بانک رسالت شامل مدارک و شرایطی است، تشریح کرد: متقاضی باید واجد مدارک و شرایط لازم برای تشکیل پرونده باشد. ارائه اصل و کپی شاسنامه، تمامی صفحات کارت ملی، کارت پایان خدمت، مدرک تحصیلی با مهارتی مرتبط، مدرک مربوط به محل سکونت، فیش آب، برق، تلفن محل کار و اجاره نامه یا سند مالکیت از جمله این مدارک هستند.

    تاجیک خاطرنشان کرد: در صورت داشتن چک برگشتی تا زمان رفع سواثر چک برگشتی امکان پرداخت تسهیلات وجود ندارد و در صورت داشتن اقساط معوق باید اقساط به روز شده و مستندات آن به بانک ارائه شود. استعلام بانکی جهت اطمینان از نداشتن چک برگشتی یا اقساط معوق در شبکه بانکی از دیگر الزامات جهت افتتاح حساب در بانک رسالت است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا