اخبار روز

تاریخچه سد شهید عباسپور چیست؟ – بلادنیوز

  • تاریخچه سد شهید عباسپور چیست؟ – بلادنیوز

    سلام نو _ سرویس گردشگری: مسجد سلیمان شهری تاریخی است که میان کوه‌های زاگرس در استان خوزستان جای گرفته است.

    قدمت این شهر زیبا به تمدن ایلامی‌ها می‌رسد و از شهرهای پیشگام حفاری نفت در ایران است. علاوه بر نفت، دیدنی های مسجد سلیمان از خصلت‌های کمتر شناخته شده تاریخی و طبیعی این شهر هستند.

    مسجد سلیمان یکی از دیدنی‌ترین شهرستان‌های استان خوزستان به حساب می‌آید.

    این شهر تاریخی در میان رشته‌کوه‌های زاگرس قرار گرفته است. قدمت مسجد سلیمان به دوران ایلامی‌ها بازمی‌گردد. در این منطقه از ایران جاذبه‌های تاریخی و طبیعی جذاب و دیدنی وجود دارد.

    آشنایی با سد شهید عباسپور

    سد شهید عباسپور یا سد کارون ۱ یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایران است که روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران احداث شده‌ است.

    این سد در استان خوزستان محسوب می‌شود و در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی مسجد سلیمان، قرار دارد. این سد پیش از انقلاب سد رضاشاه کبیر نام داشته‌ است.

    نوع سد بتنی دو قوسی است و به منظور تولید انرژی برق آبی، تامین آب شرب، صنعت کشاورزی و کنترل سیلاب طراحی و ایجاد گردیده است.

    سد شهید عباسپور روی پرآب‌ترین و بزرگ‌ترین رودخانه کشور، کارون، در فاصله ۵۵ کیلومتری از شمال مسجد سلیمان احداث شده است.

    این سد یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایران است که به‌صورت دو قوسی به‌منظور تولید انرژی برق آبی، تامین آب شرب، صنعت کشاورزی و کنترل سیلاب ساخته شده است.

    پشت این سد نیز بسیار دیدنی است و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبایی دارد.

    تاریخچه سد شهید عباسپور چیست؟

    سد شهید عباسپور روی رود کارون قرار دارد. در دل دریاچه‌ای که این سد به وجود آورده، جاذبه‌ای تفریحی و زیبا با نام جزیره کوشک به چشم می‌خورد.

    بر اساس تقسیمات کشوری، جزیره کوشک جزء حوزه استحفاظی شهرستان اندیکا محسوب می‌شود و در بین گردشگران داخلی و خارجی، شهرت بسیاری به دست آورده است.

    این جزیره کوچک بسیار زیباست و در هر فصل زیبایی منحصر به خود را دارد. اگر اهل کشف جاذبه‌های جدید گردشگری و ماجراجویی هستید، سفر به جزیره سد شهید عباس پور را به شما توصیه می‌کنیم.

    آدرس: خوزستان،مسجد سلیمان

    درباره جزیره زیبای کوشک

    جزیره کوشک پشت یکی از بزرگ‌ترین سدهای استان خوزستان، یعنی سد شهید عباسپور قرار گرفته است. در این جزیره کوچک ۱۲ ویلا در فضایی بسیار زیبا برای پذیرایی از مسافران و گردشگران همراه با امکانات تفریحی و اقامتی ساخته شده است.

    این جزیره به خاطر داشتن طبیعتی بکر و زیبا، درختان و چمنزارهای مملو از گل و گیاه و مناظر زیبا از دریاچه در اطراف سد، گردشگران زیادی را مجذوب خود می‌کند.

    جزیره کوشک به دلیل قرارگیری در موقعیت اقلیمی بسیار مناسب، آب و هوایی عالی و دلپذیر دارد. مجاورت رود زیبا و خروشان کارون باعث ایجاد خاکی حاصلخیر در جزیره شده است؛ از این رو پوشش گیاهی عالی و انبوهی در این جزیره به وجود آمده است.

    وجود رطوبت زیاد هوا در این جزیره باعث می‌شود تا اختلاف دمای چشمگیری در این محدوده وجود نداشته باشد؛ اما باز هم در فصل تابستان، گرمای هوا باعث ایجاد هوایی شرجی شده و تنفس را کمی دشوار می‌کند.

    تاریخچه سد شهید عباسپور چیست؟

    اگر اهل طبیعت‌گردی، لذت‌بردن از مناظر طبیعی و همچنین فعالیت‌های فیزیکی در هوایی دلپذیر هستید، به هیچ عنوان حتی یک ثانیه در جزیره کوشک احساس بی‌حوصلگی و خستگی نخواهید کرد.

    در ادامه برخی از تفریحاتی که می‌توانید در این جزیره تجربه کنید را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

    در جزیره کوشک، ۱۲ ویلای یک، دو، سه و چهار خوابه در فضایی سبز و زیبا ساخته شده است.

    با اقامت در این ویلاها، می‌توانید از چشم‌اندازی بی‌نظیر لذت ببرید و اقامتی فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. همه ویلاها مجهز به انواع امکانات تفریحی و رفاهی هستند. همین مسئله باعث شده تا جزیره کوشک یک جزیره تفریحی بسیار مجهز باشد.

    هر ویلا دارای محوطه فضای سبز اختصاصی نسبتاً بزرگ با درختکاری و انواع گل‌کاری است که فضایی برای باربیکیو را ایجاد می‌کند.

    همچنین در این فضای سبز، آلاچیق اختصاصی و تاب برای تفریح و استراحت مهمانان تعبیه شده است. علاوه بر تمامی این مزایا، زمین فوتبال، سالن ورزشی و همچنین سالن غذاخوری اشتراکی نیز برای همه مسافران قابل دسترسی است.

    علاوه بر این ویلاها، زمینی به مساحت ۱۳ هکتار در ۲۴کیلومتری شهرستان بهبهان و جنب دریاچه سد مارون، به یک مجموعه تفریحی‌ورزشی اختصاص یافته است.

    در این مجموعه ۱۸ دستگاه ویلا که ۹ دستگاه آن‌ها سه‌خوابه و ۹ دستگاه دیگر تک‌خوابه هستند وجود دارند. در هر مجموعه امکانات رفاهی کامل همانند سرویس خواب، مبلمان، میز نهارخوری، تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع، سیستم سرمایشی و گرمایشی و امکان استفاده از تفریحات متعدد وجود دارد.

    در جزیره کوشک فضاسازی مدرن و شهری انجام شده است. به این ترتیب هر آنچه از امکانات رفاهی و خدماتی نیاز داشته باشید را می‌توانید در این جزیره زیبا و دوست‌داشتنی بیابید.

    شما می‌توانید برای اقامت، مجموعه اقامتی جزیره کوشک را انتخاب کنید و از تمامی امکانات لازم برای تجربه سفری بی‌نظیر بهره‌مند شوید.

    آدرس: خوزستان، ۵۰ کیلومتری شمال شرقی مسجد سلیمان، سد شهید عباس‌پور

    تاریخچه سد شهید عباسپور چیست؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا