اخبار روز

مترو ورامین و پیشوا چه زمانی به راه می افتد؟ + آخرین اخبار از راه اندازی – بلادنیوز

  • مترو ورامین و پیشوا چه زمانی به راه می افتد؟ + آخرین اخبار از راه اندازی – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوز همشهری آنلاین نوشت: علیرضا زاکانی در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو پرند در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه پرونده طولانی ترین خط مترو کشور یک ساله بسته شد و به ایستگاه آخر رسید؛ افزود: اینکه چرا عملیات اجرایی مترو شهر پرند یک ساله به اتمام رسید، به دلیل تاکید رئیس جمهور مبنی بر تکمیل این خط مترو بود.

    شهردار تهران با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و قرارگاه خاتم به عنوان سه ضلع اجرایی مترو پرند انتخاب شدند، ادامه داد: به رغم اینکه برخی مدعی بودند به سرانجام رسیدن این پروژه زمان بر است، اما این ۳ مجموعه با همکاری متقابل توانستند به مدت یک سال عملیات اجرایی و راه اندازی مترو شهر پرند را به نتیجه برسانند.

    وی با تاکید بر اینکه عملیات ساخت مترو پرند از سال ۸۴ توسط دولت وقت آغاز شد؛ بیان کرد: در سال ۹۱ نیز عملیات ساخت مترو پرند به شهرداری تهران واگذار و بخش هایی از این پروژه نیز انجام شد، اما بخش عمده این پروژه در یک سال اخیر در قالب یک کار جهادی در راستای خدمت به مردم به سرانجام رسید.

    زاکانی با بیان اینکه خط یک مترو تهران به عنوان طولانی ترین خط مترو کشور شناخته می شود، یادآور شد: در حال حاضر خط یک مترو از ایستگاه تجریش شروع شده و بعد از طی ۸۱ کیلومتر به شهر پرند به عنوان ایستگاه آخر می رسد.

    وی با بیان اینکه با افتتاح مترو پرند؛ این شهر نیز به سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران متصل می شود؛ تاکید کرد: با افتتاح این ایستگاه مردم شهر پرند به تقاطع های حمل و نقلی مترو دسترسی دارند.

    شهردار تهران در پاسخ به این سوال که قرار است تکمیل خطوط مترو کدام یک از شهرهای اقماری اطراف تهران به شهرداری سپرده شود، گفت: آنچه که بعد از تکمیل مترو پرند در یک سال گذشته مطرح بود؛ تکمیل و راه اندازی مترو شهر ورامین و پیشوا است. در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی پروژه در حال انجام کار است، اما استاندار تهران تاکید به تکمیل این پروژه توسط شهرداری تهران دارد.

    بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، وی در پایان تاکید کرد: در صورت تصویب این مساله توسط هیات دولت، عملیات ساخت و راه اندازی مترو ورامین نیز به شهرداری تهران واگذار می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا